Zijn high-end programma’s ook mogelijk in bedrijven?

Zijn high-end programma’s ook mogelijk in bedrijven? Dit is een vraag die ik vaak krijg.

Veel van mijn klanten zijn organisatie-adviseurs, interimmers en trainers die voor bedrijven of overheid werken, en dit doen op basis van uurtje-factuurtje of dagtarief. Ze werken vaak niet volgens hun eigen voorwaarde en moeten vele uren draaien om goed te kunnen verdienen, vaak op locatie, waardoor ze veel moeten reizen.

Ze vragen zich af of het mogelijk is om dit te ontstijgen door high-end programma’s te maken. Daarmee kunnen ze aan uurtje-factuurtje ontsnappen en een eigen, hoogwaardig aanbod maken dat ze kunnen verkopen tegen een hoge prijs.

Mijn stelling is dat high-end programma’s heel goed mogelijk zijn in bedrijven en overheid en dat de klanten er blij mee zijn… Ze zijn blij omdat er dan veel betere resultaten worden gehaald en de beoogde transformaties echt gaan werken. Dat is namelijk wat je met een goed opgezet high-end programma bereikt.

High-end programma’s zijn helemaal ingericht om goede resultaten te halen, en daar is de prijs ook op afgestemd. 

Niet alleen kunnen deze adviseurs dan veel meer gaan verdienen, er is nog een ander belangrijk voordeel: ze kunnen hun dienst schaalbaar maken.

Veel adviseurs en trainers kunnen maar met 1 bedrijf of organisatie tegelijk werken. Dat beperkt hun mogelijkheden enorm. Met een slim opgezet high-end programma, kun je verschillende groepen of programma’s in verschillende organisaties of afdelingen tegelijk uitvoeren. Als je dit gaat doen, gaat je inkomen verveelvoudigen, en dat is enorm aantrekkelijk.

Dit soort high-end programma is niet zozeer gebaseerd op adviezen en coaching via vergaderingen, of 1-op-1 sessies. Het gaat veel meer over het overdragen van kennis, vaardigheden en mindset die nodig zijn om een bepaalde transformatie te bereiken. Deze kennis kan deels ook online overgedragen worden, zodat er een enorme tijdsbesparing optreedt.

Voorbeelden van succesvolle klanten

Klanten van mij die zo gaan werken, merken dat ze veel meer plezier krijgen in hun werk, veel meer grip krijgen op hun bedrijf EN veel meer gaan verdienen.
Hier enkele voorbeelden:

  • Aart Brezet biedt programma’s aan schoolleiders aan om waarderend leiderschap te implementeren. Met deze transformeert hij een negatief klimaat in de school. In korte tijd haalde hij werk binnen voor 45.000 euro.
  • Heleen ter Avest biedt managers programma’s waarin ze hun emotionele intelligentie kunnen verbeteren, zodat ze veel effectiever worden als leiders. Haar inkomen is hiermee afgelopen jaar verdubbeld, het steeg van 20.000 naar 100.000 in 1 jaar.

Ben je interimmer, organisatieadviseur of coach die voor bedrijven en overheid werkt en wil je graag ook met programma’s gaan werken?

Het enige wat er voor nodig is moed, om zo te gaan werken en klanten dit te gaan aanbieden, en natuurlijk de nodige kennis van zaken. 

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.