Waarom je nog niet doorgebroken bent voorbij de €100.000

Als je al tegen de €100.000 per jaar verdient, kun je ook €250.000 verdienen, of €1.000.000 per jaar.

Wellicht heb jij allang deze stap gezet, maar veel ondernemers lopen hier vast. Ze komen niet verder en vervullen niet hun potentieel. Waarom is dat? Laat ik beginnen met de vraag: waarom zou je dat willen?

€100.000 per jaar is voor een ondernemer het absolute minimum, om jezelf en je gezin te onderhouden. Om vrijheid én rijkdom te creëren voor de toekomst, is vele malen meer nodig. Als een bedrijf je dat kan geven, waarom zou je die kans dan niet grijpen?

Hier enkele redenen waarom mensen niet doorbreken, en wat je eraan kunt doen om wél richting de €50.000 per maand te komen (met een piepklein team).

1. Ze geloven niet dat dit kan of vinden het “not done”

Ze zijn bang om hun vrienden of familie te vervreemden. Ze hebben allemaal excuses, bezwaren of twijfels om veel meer geld te gaan verdienen. In werkelijkheid zijn ze bang om verantwoordelijkheid te dragen, om los te breken van het systeem en vanuit echte vrijheid hun leven vorm te geven.

2. Ze doen veel te veel zelf

Marketing, sales, administratie, video-editing. Om door te breken naar een veel hoger inkomen, zul je zoveel mogelijk uit moeten besteden, en je doet alleen nog maar waar je waanzinnig goed in bent.

3. Ze hebben niet een echt bedrijf (sorry, beetje hard misschien)

Ze doen klussen die op hun pad komen. Maar voor een echt goed inkomen, is een solide businessmodel nodig dat je verzekert van voorspelbaar en consistent inkomen.

4. Of ze zijn gefocust op “volume” en “low-end klanten”: een grote hoeveelheid klanten die weinig betalen

Dit brengt hoge kosten met zich mee, en ze moeten heel hard werken, terwijl ze weinig verdienen. Veel malen slimmer is je alleen nog te richten op “high-end klanten” en veel hogere prijzen te vragen. Je verdient dan vele malen meer, je kosten blijven laag, en hoeft veel minder hard te werken.

5. Ze willen niet uit hun comfortzone komen

Dit is wat ik nog het vaakste meemaak. Veel ondernemers zijn al tevreden zo. Het gaat al goed genoeg. Ze willen niet al te veel moeite doen.

Dat laatste – ik zal eerlijk zijn – vind ik het allermoeilijkste. Als mensen gemakzuchtig zijn. Maar er kan ook angst onder zitten.

Mocht jij je hierin herkennen, laat niet angst je weerhouden om uit je comfortzone te komen. Want angst kun je overwinnen, door het aan te gaan, en te leren hoe je het kunt doen.

De stappen die nodig zijn om door te breken richting de €50.000 per maand zijn:

  • Kies de beste klant
  • Creëer 1 programma waarmee je je hoogste waarde levert
  • Creëer simpele funnels waarmee je continu en consistent je klanten binnenhaalt
  • Leer hele hoge prijzen te vragen

Geef je hier op voor een gesprek als jij hier mijn persoonlijke hulp bij wil

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblog beginnen: Typepad versus Blogger

Als ik mensen spreek die hun weblog willen beginnen, zeg ik telkens dat ze Typepad als programma (platform zoals dat heet) moeten nemen, en niet Blogger. Nu vraag je je misschien af waarom Typepad beter is. Eerst wist ik dat niet precies. En omdat je er waarschijnlijk weinig aan hebt als ik antwoord: “Omdat ik het zeg” of “Blogger is gratis, en voor niets gaat de zon op” heb ik aan collega-ondernemer en IT-expert Sanne Roemen gevraagd wat de voordelen zijn van Typepad ten opzichte van Blogger. Sanne is juist gisteren gemigreerd van Blogger naar Typepad en kan dus haar eigen ervaringen aan je doorgeven. Ik voeg hieraan toe wat ik er zelf van weet.

Het belangrijkste: je kunt in Typepad “categorieën” maken. Ieder bericht dat je maakt, deel je in in een categorie (in Blogger kun je alleen op datum categoriseren). Dit maakt het bekijken van oude berichten voor je bezoekers veel makkelijker en duidelijker. Ook zegt de lijst met categorieën iets over waar je blog precies over gaat en kun je bezoekers prikkelen om verder te kijken. Met je categoriën kun je zo aan “personal branding” doen: je maakt duidelijk waar je voor staat, waar je interesses en passies liggen e.d.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit