3 voordelen om met jaarprogramma’s te gaan werken

Wat is de beste manier om als coach, adviseur of trainer je dienst te leveren aan klanten? Vroeg of laat blijkt het werken met jaarprogramma’s toch de beste manier van werken. Beter dan 3-maandentrajecten, “strippenkaarten”, eenmalige workshops of trainingen of losse adviezen die per uur worden betaald.

Hier op een rijtje de voordelen van het werken met jaarprogramma’s:

1. Met jaarprogramma’s bereiken klanten de beste resultaten, omdat er tijd genoeg is om dat te doen

Je hebt de tijd en mogelijkheid om de klant alles te geven wat nodig is. En resultaten zijn wat een klant uiteindelijk wil- tevreden klanten zijn de bestaansreden van je bedrijf.

2. Met jaarprogramma’s ervaar je veel meer vervulling, omdat je langer werkt met klanten en dus beter hun resultaten ziet

Hoe vaak ervaren trainers, coaches en adviseurs geen vervulling, omdat ze niet kunnen meemaken hoe klanten het geleerde in de praktijk brengen? Met jaarprogramma’s is er voldoende tijd en ruimte om resultaten te zien.

3. Jaarprogramma’s zijn makkelijk te verkopen omdat ze aantrekkelijk zijn voor klanten

Klanten weten dat ze een jaar de tijd hebben om het nieuwe te implementeren. Ze staat niet onder druk, en ook jij krijgt de tijd die nodig is. Dat geeft rust aan jou en de klant.

4. Omdat de resultaten van jaarprogramma’s veel hoger zijn, kun je een veel hogere prijs vragen

Klanten van mij beginnen met prijzen van €8000 voor een jaarprogramma en dat kan oplopen tot wel €150.000.

5. Als je met jaarprogramma’s werkt, hoef je veel minder acquisitie te doen

Omdat je hoge prijzen kunt vragen, verdien je al gauw heel goed. Als je 10 klanten hebt die €10.000 betalen, verdien je al €100.000. Je hebt geen team nodig en de kosten zijn laag. Je zou zelfs kunnen overwegen om slechts 1 keer per jaar acquisitie te doen om je groep te vullen, waarmee je je inkomen voor het hele jaar verdient.

6. Jaarprogramma’s geven stabiliteit en voorspelbaarheid aan je bedrijf

Je kunt van jaar tot jaar je tijd indelen op een manier die bij je past en die voldoende vrijheid geeft voor vakanties, tijd voor de kinderen, etc.

7. Jaarprogramma’s geven de mogelijkheid om je inkomen te veelvoudigen

Door ze geschikt te maken voor groepen, kun je vele malen meer verdienen. Jaarprogramma’s zijn daarmee de sleutel om snel door de €100.000 grens heen te breken en een veel hoger inkomen te bereiken.

Wil je hier meer over leren? Klanten vragen vaak aan mij hoe ze hun jaarprogramma’s kunnen beginnen en verkopen. Wat stop je erin? Hoe krijg je er klanten voor? Hoe zorg je dat je een hoge prijs kunt vragen? Hoe maak je van je jaarprogramma een succes?

Dit is wat je allemaal kunt leren in mijn GRATIS online training: Hoe je € 50.000-jaarprogramma’s maakt en verkoopt

In deze training ga je leren:

  • Welke fouten je beslist moet voorkomen als je jaarprogramma’s gaat maken (deze kunnen je veel tijd en geld gaan kosten)
  • Hoe je je jaarprogramma opbouwt (zodat het niet veel tijd kost, maar wel hele goede resultaten levert)
  • Hoe je je jaarprogramma 50.000 euro waard maakt
  • Een (weinig toegepaste maar uiterst slimme) manier om je inkomen uit jaarprogramma’s te verveelvoudigen zonder dat extra tijd nodig is
  • De beste manieren om leads te krijgen voor je jaarprogramma
  • Meld je snel aan, deze training is slechts tijdelijk beschikbaar

Geef je hier op

De training is ook interessant als je €5000-jaarprogramma’s wil maken of €150.000-jaarprogramma’s. De principes blijven hetzelfde. Geef je op via deze link als je mee wil doen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblog beginnen: Typepad versus Blogger

Als ik mensen spreek die hun weblog willen beginnen, zeg ik telkens dat ze Typepad als programma (platform zoals dat heet) moeten nemen, en niet Blogger. Nu vraag je je misschien af waarom Typepad beter is. Eerst wist ik dat niet precies. En omdat je er waarschijnlijk weinig aan hebt als ik antwoord: “Omdat ik het zeg” of “Blogger is gratis, en voor niets gaat de zon op” heb ik aan collega-ondernemer en IT-expert Sanne Roemen gevraagd wat de voordelen zijn van Typepad ten opzichte van Blogger. Sanne is juist gisteren gemigreerd van Blogger naar Typepad en kan dus haar eigen ervaringen aan je doorgeven. Ik voeg hieraan toe wat ik er zelf van weet.

Het belangrijkste: je kunt in Typepad “categorieën” maken. Ieder bericht dat je maakt, deel je in in een categorie (in Blogger kun je alleen op datum categoriseren). Dit maakt het bekijken van oude berichten voor je bezoekers veel makkelijker en duidelijker. Ook zegt de lijst met categorieën iets over waar je blog precies over gaat en kun je bezoekers prikkelen om verder te kijken. Met je categoriën kun je zo aan “personal branding” doen: je maakt duidelijk waar je voor staat, waar je interesses en passies liggen e.d.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit