Het allerbeste businessmodel voor consultants, trainers, coaches

Vaak hoor je businesscoaches zeggen: er bestaat niet zoiets als het “beste businessmodel”. Ieder businessmodel dat voor consultants, trainers en adviseurs beschikbaar is, heeft zijn waarde en je moet doen wat het beste bij je past.

Dat is niet hoe ik erover denk. Mijn idee is dat het overgrote deel van de consultants, trainers en adviseurs een businessmodel kiest dat onvoldoende oplevert en veel te veel werk vraagt.

De meeste businesscoaches leren bijvoorbeeld aan hun klanten een “low end”-businessmodel. Je moet dan heel veel klanten werven, lage prijzen vragen en hoge kosten maken.

Het is het model waardoor bijna iedereen arm blijft en keihard moet werken.

Dit is niet wat ik aan klanten leer. Na 15 jaar ervaring steekt er voor mij een heel speciaal businessmodel met kop en schouders boven de anderen uit: het “high-end businessmodel”.

In het high-end businessmodel ga je klanten helpen op de allerbeste manier, waardoor ze de hoogste resultaten halen. Je prijzen kunnen dan zo goed worden, dat je maar een kleine hoeveelheid klanten nodig hebt. Als je voor een kleine, selecte groep klanten werkt, heb je maar een klein team nodig. Je kosten blijven dan laag.

Het high-end businessmodel is het allerbeste businessmodel omdat je de meeste vervulling ervaart, voor de beste klanten werkt, en het meeste verdient in de minste tijd. Je hebt tijd voor al die andere zaken die het leven de moeite waard maken. En je kunt dit model uitvoeren op alle plaatsen in de wereld waar je maar wil werken.

Wil je dit model tot in detail leren omdat je ook zo’n leven wil?

Ga hierover in gesprek met ons

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit