Verreweg de ALLERBESTE manier om je high-end programma’s te vullen

Ik weet het moment nog goed, het staat in mijn geheugen gegrift. Opnieuw ging ik het erop wagen: het aanbieden van mijn high-end-groepsprogramma tijdens mijn workshop.. Het was 2011 en ik deed het in een blauwe trui ;-).

Ik had gelezen dat workshops een uitstekende gelegenheid waren om high-end programma’s aan te bieden en had het al een paar keer geprobeerd. Meestal mislukte het. Dan deed niemand mee of hoogstens één persoon die zei dat ze “misschien” wilde gaan meedoen aan mijn programma. Een andere keer lukte het best aardig, maar niet om over naar huis te schrijven.

Inmiddels had ik eindelijk een coach en deed ik mijn aanbod precies zoals ik van haar had geleerd.

Het resultaat overtrof werkelijk mijn stoutste verwachtingen. Op die dag haalde ik maar liefst 270.000 euro aan omzet binnen. Het is nog steeds één van de absolute hoogtepunten uit mijn Bouw een Bloeiend Bedrijf-carrière.

Mijn leven veranderde van de ene dag op de andere en is nooit meer hetzelfde geweest.

Mijn jaarinkomen verdubbelde in die ene dag. Maar niet alleen mijn inkomen steeg, ook mijn zelfvertrouwen, mijn eigenwaarde en vervulling. Ik kon plotseling zien wat mogelijk was.

Dit is wat ik vaak ook zie bij mijn klanten als ze plotseling fors meer gaan verdienen. Ze zijn trots en dankbaar en gewoon ook VERBAASD, dat zoiets mogelijk is.

Maar wat was mijn geheim? Ik had geleerd hoe ik high-end programma’s kon gaan creëren, waar ik een hoge prijs voor kon vragen. Niet aleen dat, ik had ook geleerd hoe ik ze kon vullen via workshops, een van de allerbeste manieren om je high-end programma te vullen.

Je kunt je high-end aanbod al doen bij kleine workshop van een man of 10. Als je programma 5000 euro kost, en je haalt 3 van de 10 binnen, heb je al 15.000 euro. Als je het maar op de juiste manier doet!

Wil je ook leren hoe dit werkt? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”