Worstelen met acquisitie: Erno Hannink interviewt me voor RegioZ

Gisteren heeft Erno Hannink me geinterviewd voor RegioZ (een internetuitzending voor zelfstandigen). Onderwerp was: waarom acquisitie voor zelfstandig ondernemers een worsteling kan zijn en wat je eraan kunt doen.

Reacties natuurlijk welkom! Klik op “reacties”

9 gedachten over “Worstelen met acquisitie: Erno Hannink interviewt me voor RegioZ”

  1. Beste Laura,
    leuk om je zo te kunnen zien! Heel stimulerend om te weten dat er zoveel kansen zijn.
    Met vriendelijke groet,
    Carmen

  2. Beste Laura,
    jammer dat het verhaal wordt ontkracht door de slechte manier van interviewen.
    Erg jammer, die stiltes en vage vraagstelling iedere keer.
    Groeten, Marcel

  3. Erno,
    Ik ben het helaas eens met Marcel dat het niet je sterkste interview is.
    Ik denk dat het je sterk kan helpen als je meer open vragen stelt die je van te voren hebt voorbereid.
    Daarnaast is het misschien prettiger om een 90 graden hoek opstelling te kiezen in het gesprek, zodat het gesprek soepeler en natuurlijker verloopt en minder een kruisverhoor wordt.
    Hierdoor voelt de ander zich iets comfortabeler, want het is goed zichtbaar dat Laura zich niet echt op haar gemak voelt.
    Succes!

  4. Laura, ik vond het een verademing te zien dat je een beetje verlegen bent en grappig. Geen bitch die zelfverzekerd denkt dat ze alles wel kan en over anderen heen rulled. Tegelijkertijd maak je op mij de indruk dat je weet waar je het over hebt.

  5. @Steven de vragen waren wel voorbereid maar niet doorgegeven aan Laura. Dit maakte dat Laura mij af en toe niet begreep. Dat is een tip die Laura mij naderhand ook gelijk heeft meegegeven.
    Dat ga ik dus veranderen. Hopelijk heeft dat effect op de volgende interviews.
    Op de een of andere manier kwam het luisteren en doorvragen ook niet echt uit de verf.
    Doen we wat mij betreft gewoon nog een keer Laura.

  6. LAURA,
    Je echtheid maakt je overtuigend. Mooi hoe je naar buiten treedt en je eigen weg daarin zoekt en gaat. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua levensinstelling is er veel van je te leren.
    Alle goeds!
    Hens

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblog beginnen: Typepad versus Blogger

Als ik mensen spreek die hun weblog willen beginnen, zeg ik telkens dat ze Typepad als programma (platform zoals dat heet) moeten nemen, en niet Blogger. Nu vraag je je misschien af waarom Typepad beter is. Eerst wist ik dat niet precies. En omdat je er waarschijnlijk weinig aan hebt als ik antwoord: “Omdat ik het zeg” of “Blogger is gratis, en voor niets gaat de zon op” heb ik aan collega-ondernemer en IT-expert Sanne Roemen gevraagd wat de voordelen zijn van Typepad ten opzichte van Blogger. Sanne is juist gisteren gemigreerd van Blogger naar Typepad en kan dus haar eigen ervaringen aan je doorgeven. Ik voeg hieraan toe wat ik er zelf van weet.

Het belangrijkste: je kunt in Typepad “categorieën” maken. Ieder bericht dat je maakt, deel je in in een categorie (in Blogger kun je alleen op datum categoriseren). Dit maakt het bekijken van oude berichten voor je bezoekers veel makkelijker en duidelijker. Ook zegt de lijst met categorieën iets over waar je blog precies over gaat en kun je bezoekers prikkelen om verder te kijken. Met je categoriën kun je zo aan “personal branding” doen: je maakt duidelijk waar je voor staat, waar je interesses en passies liggen e.d.

Hoe je jezelf voorbereidt op het grote geld

Enkele jaren geleden was ik op een netwerkbijeenkomst en raakte met een vrouw in gesprek. Ze heette Eveline. Een sprankelend en bijzonder iemand, bij wie ik me meteen op mijn gemak voelde. We bleken veel overeenkomsten te hebben. We hielden van boeken en praten, en ze had kunstgeschiedenis gestudeerd (ik geschiedenis).

Maar er was ook een belangrijk verschil. Eveline was eigenaar van een succesvol coachbedrijf met 8 (freelance) coaches in dienst. Ze verdiende heel veel geld. “Op mijn 35e ga ik stoppen, dan kan ik gaan rentenieren van mijn geld”, zei ze. Ze wilde zich gaan wijden aan kunstprojecten, yoga en spiritualiteit.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”