Waarom klanten zulke hoge prijzen willen betalen

Sommige klanten van mij vragen zomaar 6000 tot 15.000 euro voor een coachings- of adviestraject. Iemand anders vroeg 12.500 en kreeg met gemak een groepje vol. (Reken maar uit wat dat kan opleveren als er alleen al 5 mensen in je groep zitten).

Misschien vraag je je af: maar waarom zouden klanten zoveel willen betalen?

Veel zelfstandige coaches/trainers/adviseurs worstelen met hun prijzen. Ze weten dat ze belangrijke waarde voor de klanten bieden, maar twijfelen of ze hier werkelijk een goede prijs voor kunnen vragen.

Om hier geen twijfel over te hebben, is belangrijk om precies te weten waarom klanten dergelijke prijzen zouden willen betalen.

Het zit hem niet in wat je in je aanbod stopt, zoals veel mensen denken. Ze maken hun programma’s en trajecten loodzwaar.

Maar dat het is het juist niet. Natuurlijk is de inhoud van je traject belangrijk, maar loodzware programma’s kunnen je klanten juist afschrikken.

Wat is het geheim dan wel? De reden waarom klanten hoge prijzen willen betalen, is dat ze de zekerheid voelen dat ze de resultaten die ze verlangen, ook echt gaan bereiken. Ze gaan dit echt bereiken, omdat jij ze steunt om dit ook echt te doen, echt in ze gelooft en ze accountable houdt.

Het is dus vooral je houding die het verschil maakt. Ook als starter kun je dus al hoge prijzen vragen. Het zit hem dus niet zozeer in veel tijd, of heel veel diploma’s.

Naast houding gaat het om de mate waarin je accountability in je programma’s inbouwt. Dat levert die enorme meerwaarde op die een meer dan goede prijs waard is voor de klant.

Is dat iets wat je weet dat je voor klanten kunt bieden? Misschien doe je het al, maar was je je niet bewust dat dit zo’n goede prijs waard is.

Bewustwording van je eigen waarde is goud waard. Je gaat hoger prijzen en gaat meer verdienen. En natuurlijk is ook belangrijk dat je weet hoe je je waarde kunt communiceren, zodat ook de klant ervan overtuigd raakt.

Dat is wat het driedaags Reuzensprong-event op 6-7-8 december je gaat leren. Je leert het bewustzijn én de vaardigheden om een echte high-end ondernemer te worden die haar/zijn diensten navenant prijst.

Wil je graag komen bij Reuzensprong? Je bent van harte welkom!

Let op: tot en met vrijdag 2 november bestaat de mogelijkheid om in 2 schappelijke termijnen te betalen. Daarna is slechts nog betaling in 1 keer mogelijk.

Bovendien gaat volgende week woensdag, 7 november, de prijs flink omhoog. Op dit moment betaal je 597,- euro excl. Daarna wordt de prijs hoger.

En je kunt nog steeds een partner meenemen voor slechts 297,-.

Meld je vandaag nog aan! Dan vergeet je het niet…

Aanmelden doe je hier 

Eén reactie op “Waarom klanten zulke hoge prijzen willen betalen”

  1. hans schreef:

    Vandaag de dag zien de meeste ondernemers op het internet door de bomen het bos niet meer ik zou ze dan ook willen aanraden om lid te worden van een ondernemers commmunity om hun kennis met anderen ondernemers te delen het motto om vandaag de dag succes vol te zijn is daarom dan ook “samen sterk ondernemen ” met vr gr Community4business

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.