Vrouwen die een miljoen per jaar verdienen: 7 tips van Abbie

Afgelopen najaar werd ik benaderd door de Australische coach/consultant Abbie Widin, die ik in Amerika had leren kennen. Abbie had gehoord dat ik in 2012 mijn eerste miljoen euro (omzet) had verdiend en ze wilde me graag interviewen voor haar boek.

Haar boek ging over vrouwen die een miljoeneninkomen verdienen. Ze wilde alles weten over de stappen die deze vrouwen gezet hadden, waardoor ze dit kunnen doen. Abbie was geinteresseerd, want volgens haar is financiele rijkdom voor vrouwen het sluitstuk van de emancipatie, en ik ben het met haar eens.

abbiewidinInmiddels is haar boek uit: Catapult, A woman’s guide to building a 7-figure business. Het is erg boeiend, en ik leer er zelf ook nog van! Ben je vrouw en wil je ook een miljoeneninkomen verwerven, dan zou ik het zeker lezen! (En het is vanzelfsprekend ook voor mannen interessant.)

Abbie schrijft dat vrouwen welliswaar massaal voor zichzelf beginnen (een wereldwijde trend) maar dat ze toch nog een achterstand hebben op de mannen. Ze zijn onzekerder over zichzelf, vinden het moeilijk om goede prijzen te vragen en trekken zich veel meer van tegenslagen aan.

Maar er zijn vrouwen die hier doorheen breken. Abbie ontdekte in haar gesprekken met deze vrouwen 7 kenmerken die deze vrouwen gemeen hebben die bepalend waren voor hun succes.

1. Deze vrouwen wilden met hun bedrijf een hoger doel bereiken. Hun bedrijf paste precies bij dit hogere doel en ze wisten dus precies waarom ze deden wat ze aan het doen waren. Dat gaf hun daadkracht en volharding.

2. Volledige verantwoordelijkheid. Ze zouden nooit willen opgeven en namen volledige verantwoordelijkheid voor hun bedrijf, hun businessmodel en de structuur van hun organisatie.

3. Ze hadden een heldere visie op wat ze wilden bereiken en stretchten zichzelf om dit doel 3 maal te overtreffen.

4. Ze hadden door dat ze op hun weg geplaagd zou worden door tegenslag en problemen, en ze omgaven zich daarom met mensen die hen ondersteunden.

5. Ze wisten dat ze hun angsten en twijfels  zouden moeten overwinnen, dus ontwikkelden ze strategiëen om hierdoor heen te komen

6. Ze zagen geld als een aantrekkelijke beloning voor hun inspanning en ze ontwikkelden niet alleen de praktische vaardigheden om met geld om te gaan, maar ook de mindset die erbij hoort. Ze leerden bijvoorbeeld de vaardigheden om te sparen en te investeren.

7. Ze zagen de factoren “tijd” en “team” als de sleutels tot hun succes. Ze leerden tijdsmanagement tot in de finesses te beheersen en een team op te bouwen dat ten dienste stond aan hun groeiplannen.

Is het ook iets voor jou? Zie je het zitten? Neem van me aan dat het voor het eerst in de geschiedenis is dat vrouwen de kans hebben om deze stap te zetten.

Abbie concludeert dat het vooral de mindset is die bepalend is. Alle vrouwen stelden zich open voor deze stap en wat ervoor nodig is. Ze ondergaan een intensief proces van persoonlijke groei, die enorme voldoening blijkt te schenken. De vrouwen vinden het stuk voor stuk fantastisch om te ontdekken wat ze in zich blijken te hebben en zijn blij met de persoon die ze zijn geworden in de loop van dit proces.

Naast de mindset zijn ook de praktische bedrijfsvaardigheden van belang. Hoe krijg je klanten, hoe bouw je je team op? Volgens Abbie gaven de vrouwen aan vooral verkoopvaardigheden belangrijk te vinden. Eén van de vrouwen zegt: “Als ik één ding achteraf beter had moeten doen, had ik al veel eerder moeten leren om te verkopen. Al die gesprekken die ik voerde, zonder dat ik wist hoe verkopen moest, en die eigenlijk verloren tijd waren… als ik had geweten hoe, dan had mijn groei veel sneller kunnen gaan”.

Wil je ook leren om te verkopen? BEET leert je de vaardigheden die nodig zijn om klanten binnen te halen, keer op keer, tegen goede prijzen. Op 26 – 27 en 28 juni gaat weer een nieuwe groep van start. Je kunt nog meedoen, maar wacht niet te lang, vanaf 21 juni gaat de prijs flink omhoog! Leer hier meer over het aanbod 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.