Verhalen van Daphne, Mira en Marlene

Afgelopen jaren heb ik honderden zelfstandigen – coaches, trainers, adviseurs, fotografen, ontwerpers – in mijn Get Clients Now-programma’s geholpen om meer klanten te krijgen. Wat heeft het ze opgeleverd? In deze mail lees je enkele van hun verhalen.

Tevens wil ik je er vriendelijk aan herinneren dat na a.s. vrijdag 18 december de prijs van het Get Clients Now-programma omhoog gaat en dat je je dus nog deze week kunt opgeven voor de huidige prijs. Bovendien: als je deze week opgeeft, krijg je er de Kies je Niche-cursus, een handleiding van 92 bladzijden (ebook), ter waarde van 150 euro, er gratis bij. Lees hier meer:

Klanten vinden in een lastige markt

Niet voldoende klanten en opdrachten hebben, kan heel vervelend zijn. Je wilt je talenten tot uitdrukking brengen, je werk doen en daarin vervulling vinden. Als dat niet kan, voelt dat frustrerend.

Voor veel zelfstandigen is dit een hele klus, maar het kan extra moeilijk zijn als je in een markt zit waar eenvoudigweg niet veel betaald werk te vinden is. Dat was de situatie van Marlene Lunter, die  in juni 2008 bij mij het Get Clients Now-programma gevolgd.

Marlene runt een literair bureau (http://www.marlenelunter.nl ). Ze geeft cursussen in literatuur en begeleidt leeskringen om meer uit hun leeservaring te halen. “Er is genoeg belangstelling voor literatuur maar om hier mijn brood mee te verdienen? Ik had geen idee hoe ik dat aan moest pakken. Ik had daarom nauwelijks klanten en dat voelde heel armoedig. Want ik wilde dit werk heel graag doen en daarmee mijn geld verdienen.

Toen ik het Get Clients Now-programma ging volgen, leerde ik wat ik kon doen. Ik kreeg veel tips die nieuw voor me waren. En door de stimulans die het programma bood, ging ik het echt doen.

De ideeën bleken goed bij mij te passen.  Vooral het maken van de nieuwsbrief heeft veel voor me betekend. Iedere keer komt er iets uit en komt er werk naar me toe.

Mijn situatie is nu sterk verbeterd. Ik heb er vijftien klanten bij gekregen, waaronder enkele grote en terugkerende klanten. Mijn workshops voor leeskringbegeleiders raken steeds voller en ik voer veel schrijfopdrachten voor leeskringen uit. Mijn inkomen is verdubbeld. Als het zo doorgaat, kan ik ervan leven! Het is heel bevredigend allemaal en het betekent dat ik het werk kan doen, dat ik het liefste doe. Daar ben ik heel trots op”.

Veel gesprekken voeren, maar er geen klanten uithalen

Veel zelfstandigen beginnen voor zichzelf zonder ooit een cursus in marketing en acquisitie te volgen. Vaak gaat dit goed, maar het kan ook lastig zijn. Het is niet gemakkelijk om gesprekken te voeren waarmee je echt klanten krijgt en om mensen te overtuigen om een goede prijs te betalen voor je dienst. Veel zelfstandigen vragen daarom te weinig en besteden veel tijd aan gesprekken die weinig of niets opleveren.

Dat was ook de situatie van Daphne Channa Horn, een Amsterdamse fotografe (www.ikbendaf.nl) die afgelopen oktober het programma volgde.

Daphne heeft een groot netwerk, was met veel mensen in gesprek. Maar: “Betalende klanten krijgen vond ik moeilijk. Mensen wilden wel dat ik ze fotografeerde, maar ervoor betalen was een andere zaak. Daardoor liepen deze gesprekken vaak op niets uit”.

Wat er nodig is, is vaak het ontwikkelen van een nieuwe mindset om te durven verkopen en de vaardigheid om dit te doen. Een professionele houding waarmee je met vanzelfsprekendheid je prijs durft te vragen. Het Get clients Now-programma kan je daarbij helpen.

Dat is wat het voor Daphne Channa Horn, heeft opgeleverd. “Door het Get Clients Now-programma ben ik veel professioneler geworden in mijn aanpak. Door de gesprekstechnieken die ik geleerd heb, ben ik nu in staat om tot het afsluiten van de koop te komen en een goede prijs te krijgen.

Uiteindelijk heeft dit opgeleverd dat ik in zes weken tijd 6 nieuwe klanten en 3 grotere opdrachten heb gekregen. Een van deze opdrachten was  fotograferen bij Ted x Amsterdam. Dit is gekomen doordat ik mijn gesprekken veel beter voer en dienstbaarder ben. Heel erg fijn!

Bekijk ook het verhaal van coach Mira Saia op het minifilmpje (1,5 minuut) dat ik van haar heb gemaakt: http://www.getclientsnow.nl/programma.html

Vraag je je af of het Get Clients Now-programma iets voor jou is? Het kan je helpen in bijvoorbeeld de volgende situaties:

–    als je acquisitie telkens voor je uitschuift
–    moeite hebt om je niche te kiezen
–    worstelt met je “elevator pitch”
–    veel netwerkt en in gesprek bent, maar er toch geen klanten uithaalt
–    te weinig klanten hebt en te weinig verdient
–    een werkend en beproefd systeem zoekt om telkens weer klanten te krijgen…

Let op: als je je deze week opgeeft, betaal je nog de huidige prijs en krijg je er de Kies je Niche-cursus, een handleiding (ebook) van 91 bladzijden ter waarde van 150 er gratis bij. Geef je hier op: http://www.getclientsnow.nl/programma.html

Wil je eerst meer informatie of het programma geschikt voor je is? Schroom dan niet om te bellen (020-6790313) of te mailen (info@getclientsnow.nl).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.