Uitslag wedstrijd

Negen mensen hebben gereageerd op mijn vraag hoe de brochuretekst van bureau XYZ beter kan. Daarvoor hartelijk dank!

Reageerders blijken heel goed door te hebben waar hem de kneep zit in deze tekst. Samengevat komt het neer op wat Tjapko de Heus schreef: zo ongeveer alles wat in de tekst staat, roept de reactie op: “Who cares?” Ik zou zelf zeggen: “So what?” De tekst is, zoals Marielle van Sleen en Nelleke Grifioen terecht schrijven, “zendergericht” en niet “ontvangergericht”. Nergens wordt duidelijk wat het afnemen van de diensten van bureau XYZ kan opleveren en waarom je dat zou moeten doen. Eigenlijk een behoorlijke beginnersfout die je niet zou verwachten van deze “speler van formaat op het gebied van interactieve marketing”.

En wie wint de prijs? Oef, dat is moeilijk. Iedereen verdient hem natuurlijk. Ik kies twee winnaars: Jessica Slijkhuis vanwege haar heldere verwoording van de zwakte van de tekst en Frans Duijts voor de suggesties die hij geeft voor verbetering van de tekst.

Ze krijgen mijn boekje “Beet. Alles over klanten vinden en binden”.

Mocht je ook interesse hebben voor dit boekje: het is nog steeds te bestellen op de website van De Zaak: http://www.dezaak.nl/themapocket

2 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

MEEST GELEZEN ARTIKELEN

DOWNLOAD GRATIS HET BOEK 'HET GEHEIM VAN €100.000 PER JAAR'

Glashelder stappenplan met veel praktische tips om meteen aan de slag te gaan

ontvang direct toegang tot het ebook