“Iedereen zegt dat ik aan “listbuilding” moet gaan doen”, zei een coach tegen mij. “Is dat echt zo?”
Het hangt er helemaal van af.
Feit is dat veel zelfstandigen veel te snel beginnen om online te gaan marketen. Ze gaan een ebook maken, bedenken een “online challenge”, zwoegen op hun website.
Er lijkt iets te ontbreken. Ze weten niet precies wat het is. Het blijkt moeilijk om de juiste taal te vinden, en mensen echt enthousiast te maken om te KOPEN. Mensen die je product wel kopen, lopen niet over van dankbaarheid.
Waar het aan ontbreekt, is echt BEWIJS.
Bewijs dat het werkt wat je doet. Echte praktijkervaring. De reacties van klanten die je product daadwerkelijk ervaren hebben.
Als je niet echt bewijs hebt dat jouw aanpak werkt, voel je je onzeker. Je hebt moeite om je aanbod te verkopen laat staan een GOEDE PRIJS te vragen voor je dienst.
Dit kan mensen echt jarenlang op een achterstand zetten. Ze doen eigenlijk niet de juiste dingen op het juiste moment. Online marketing lost je probleem niet op.
Hoe krijg je dat bewijs? Wat is er nodig is, zijn CASESTUDIES: het testen van jouw aanpak in de praktijk, met echte klanten, tegen een speciaal tarief.
Het aanbieden van casestudies is werkelijk een briljante manier om met je aanbod aan het werk te gaan. Je gaat tot in je botten voelen dat je manier van werken mensen echt enthousiast maakt (en mocht dat niet zo zijn, dan verbeter je je aanbod).
Omdat je dit tot in je botten voelt, krijg je veel meer zelfvertrouwen en kun je je dienst veel beter verkopen. EN VEEL MEER VERDIENEN ERMEE!!
Casestudies doen klinkt misschien minder “sexy” dan “listbuilding”.
Maar het is veel leuker, en het levert je veel meer op, om echt met klanten aan het werk te zijn, dan uren achter je computer te zitten om je nieuwsbrief te schrijven. Echte praktijkervaring maakt dat je deze nieuwsbrief veel makkelijker schrijft, overigens…
Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.