Hoe je je kansen op werk enorm kunt vergroten

Dit bericht is voor alle coaches, trainers en adviseurs die graag willen samenwerken met anderen en een opening zoeken voor een enorme bron aan kansen, inkomen en werk.

In 2013 sprak Monique Leenen mij aan bij een event. Ze zei: “Laura, ik wil graag je bedrijf helpen groeien en voor je gaan verkopen”. Dat voelde meteen goed. Heel anders dan de verzoeken die ik gewoonlijk kreeg.

In de loop van de jaren zijn er veel mensen naar me toegekomen die met me wilden “samenwerken”.

Ik houd erg van samenwerken, de gezelligheid van een team. Samen sta je sterker. Maar toch waren de meeste mensen niet geschikt om mee samen te werken. Er leek iets te ontbreken.

Ik weet nu wat het was.


Laura en Monique aan de taart, om weer eens iets te vieren 

Mensen wilden met me samenwerken omdat het ze vaak zelf niet lukte om klanten te krijgen. Ze vonden het fijn dat ik dat gedeelte zou doen… 

En dat werkte niet goed voor mij. Ik wilde samenwerken vanuit kracht en gelijkwaardigheid. Iedereen in mijn team moet kunnen verkopen en kunnen bijdragen aan het resultaat.

Het voorstel dat Monique Leenen deed was onweerstaanbaar voor mij. Ik nam haar aan en ze haalde meteen de 1e maand 28.000 euro aan omzet binnen.

Monique is van ongelooflijke waarde gebleken voor mijn bedrijf. Ze ging naast het verkopen voor mij werken als businesscoach en we zijn tegenwoordig ook businesspartners.

Haar geheim? Ze kan uitstekend verkopen.

Als je anderen kunt helpen om te verkopen, maak je jezelf onweerstaanbaar. Nog veel te veel mensen willen samenwerken vanuit zwakte, niet vanuit kracht.

Als je de vaardigheid van verkopen goed beheerst, is er enorm veel werk voor je te doen. Je kunt andere succesvolle coaches, trainers en adviseurs gaan helpen om hun bedrijf te laten groeien. 

Moet je dan alleen nog maar verkopen? Nee, als er meer klanten binnenkomen, ontstaan er vanzelf ook meer kansen om te coachen, te trainen of te adviseren. Je kunt dan ook inhoudelijk werk gaan doen. Juist de combinatie van verkoop en inhoud is superwaardevol.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”