Met deze 10 tools run ik mijn high-end bedrijf

High-end werken wil zeggen dat je je bedrijf runt onder je eigen voorwaarden.

Je doet alleen het werk waar je goed in bent: de rest van je taken laat je over aan je team.

Je werkt op de plek die je het liefste wil. Je hoeft niet iedere dag te forenzen!

Het liefst wil je overal kunnen werken. Dat geeft vrijheid. Ik kan deze zomer in Italië zijn, toch gaat mijn bedrijf gewoon door.

Je hebt hier tools voor nodig. Ze maken mogelijk dat ik met grote groepen klanten kan werken met een minimale tijdsbesteding. En ik kan mijn bedrijf voeren, ook als ik bijvoorbeeld in Italië of Amerika ben.

Dit zijn de 10 favoriete tools die ik gebruik:

1. Autorespond (voor nieuwsbrief, online betalingen, CRM)

100 Keer per dag log ik in op Autorespond. Ik gebruik het voor het versturen van mijn nieuwsbrief en promotiemails. Ik gebruik het om betalingen te innen voor al mijn workshops, events, programma’s en producten: onmisbaar omdat het met iDEAL- werkt (de enige manier waarop mensen in Nederland online willen afrekenen). Ik gebruik het om mijn financiële overzichten naar boven te halen. Maar Autorespond is ook mijn CRM-systeem en mijn manier om met klanten te communiceren, omdat je heel eenvoudig groepen mensen kunt mailen.

2. Evernote (voor het bewaren en delen van informatie)

Evernote gebruik ik om informatie te delen met mijn team. Het is onmisbaar om samenwerking met mijn team te organiseren. Hierin liggen o.a. de werkprocedures vast, ideeën en verslagen van verkoopgesprekken met klanten, zodat het hele team van elkaars werkzaamheden op de hoogte is.

3. AudioAcrobat (voor het hosten van Mp3’s)

Er zijn veel meer manieren om Mp3’s en video’s te hosten. Maar AudioAcrobat is mijn favoriet omdat het mooie buttons levert die je kunt aanpassen aan je huisstijl. Dat oogt mooi op de website.

4. Instant Teleseminar (voor webinars)

Er bestaan vele goede programma’s voor webinars maar Instant Teleseminar is voor mij de favoriet. Je kunt tijdens je webinar een PowerPoint laten zien, wat extra impact geeft aan je webinar. Deelnemers hoeven niet in te loggen maar krijgen de webcast meteen op het scherm te zien. Je kunt replays eenvoudig inplannen. Er is een chatfunctie en mensen kunnen ook inbellen via Skype om rechtstreeks hun vraag te kunnen stellen.

5. Teminar (voor teleseminars)

Vrijwel dagelijks gebruik ik Teminar voor groepscoaching en mastermindsessies met mijn klanten. Teminar is mijn favoriet boven online groepsvergaderingsprogramma’s, vanwege de kristalheldere kwaliteit van de telefoonlijn. Mensen kunnen vanuit de hele wereld inbellen. Je kunt heel eenvoudig Mp3’s maken van de sessies, die mensen zelf kunnen downloaden.
(Wil je het eens gebruiken? Gebruik je eerste teminar gratis via deze link)

6. Timetrade (voor het inplannen van afspraken)

Timetrade maakt het leven van de high-end ondernemer heel gemakkelijk. Het voorkomt eindeloos heen-en-weer gemail om afspraken in te plannen. Ik stel tijdstippen beschikbaar en mensen plannen zelf in op welk moment de afspraak het beste schikt. De afspraken komen direct in mijn Google Agenda terecht.

7. Google Drive (voor het bewaren en delen van documenten)

Googledrive is onmisbaar om documenten online op te slaan, te delen en te archiveren. Ik hoef niet meer te zoeken waar ik mijn foto’s, logo’s of testimonials gezet heb. Mijn team kan er ook heel gemakkelijk bij.

8. Echosign (voor het electronisch ondertekenen van documenten) 

Als je klanten hun aanmeldingen wilt laten ondertekenen, is scannen en mailen of opsturen per post niet meer nodig! Je kunt ze namelijk online laten tekenen. Dit is echt superhandig en rechtsgeldig bovendien.

9. Wishlist Membership Software (voor het delen van online kennis)

Voor het online delen van kennis, onmisbaar als je je bedrijf wil opschalen, gebruik ik de membershipsoftware van Wishlist. Je kunt er een afgeschermd gedeelte op je website van maken, waar alleen je klanten gebruik van kunnen maken.

10. Facebook-groepen

Om de deelnemers uit mijn programma’s onderling te laten communiceren, gebruik ik Facebook-groepen. Ook LinkedIn-groepen zijn hiervoor geschikt. Op Facebook-groepen kun je ook documenten en Mp3’s zetten, zodat je een hele voordelige leeromgeving creëert die zelfs Wishlist overbodig zou kunnen maken.

Ook overal ter wereld kunnen ondernemen?

Wil jij graag ook een bloeiend high-end bedrijf opbouwen dat je kunt runnen overal ter wereld en waarmee je overvloedig in je inkomen kunt voorzien?

Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”