Marleen Janssen: Van journalist naar goedverdienende ondernemer

Marleen Janssen ken je misschien van Linda en Libelle. Ze publiceerde ook in Park en Esta. Die bladen gingen onlangs over de kop. Het werd steeds moeilijker voor Marleen om een goed inkomen te verwerven uit haar werk: artikelen schrijven voor de vrouwenbladen.

Marleen: ‘De afgelopen jaren zag ik het kaartenhuis van journalistieke en commerciële opdrachtgevers, waar ik altijd goed van at, bijna helemaal in elkaar storten. Dat zorgde voor veel kopzorgen, buikpijn en slapeloze nachten. Hoe moest ik dit probleem in hemelsnaam oplossen?

marleenjanssen1Toen ontmoette ik Laura Babeliowsky. Laura opende me de ogen en toonde me een ander bedrijfsmodel. Ik besloot het roer om te gooien. Met maar één doel: onafhankelijk worden van dat kleine en slinkende clubje traditionele opdrachtgevers waar ik het van moest hebben.’

Eind 2011 zette Marleen haar nieuwe bedrijf op. “Ik schrijf al 20 jaar over seksualiteit en besloot hier mijn “ding” van te maken. Mijn niche is: vrouwen met vraagstukken op het gebied van seksualiteit en met een spirituele belangstelling”.

Ze heeft de krachten gebundeld met een expert, ‘taotrainer’ Reinoud Eleveld. Reinoud levert de kennis: oplossingen voor seksuele problemen. Marleen schrijft, presenteert en verkoopt. Klanten kopen e-books, online cursussen, events, trainingsweken.

Marleen: ‘Het is gelukt. Met Valleiorgasme.nl verdien ik inmiddels een ruim basisinkomen. En dat is heel erg snel gegaan. Nog geen jaar geleden zat ik echt in zak en as. Nu verdien ik al heel goed. Zo snel mogelijk wil ik helemaal eigen baas zijn en bovenmodaal verdienen.

Dat kan ook, want met het business model en de mindset die Laura mij aanreikte, ben ik niet gebonden aan uurtje-factuurtje en heeft mijn omzet geen plafond. Wat ik ook heerlijk vind: ik heb nu heel rechtstreeks contact met mijn lezers, de vrouwen waar ik het voor doe, en ik hoef nooit meer te dansen naar de pijpen van al te veeleisende redacteuren en uitgevers.’

Marleen heeft grootse en realistische plannen om komend jaar snel te groeien. Het uitbrengen van een boek is hierbij een vliegwiel. Begin januari verschijnt ‘Alleen voor vrouwen, het geheim van het vallei-orgasme’ bij uitgeverij Meulenhoff.

Marleen: ‘Daarin lees je hoe je seksuele problemen kunt oplossen. En ook dat seksuele training een sleutel is naar gezondheid, vitaliteit en zelfs naar groei als mens en ondernemer’.

Marleen: ‘Vroeger stond ik er domweg niet bij stil dat je op die manier je onderneming en je leven kon inrichten. De kennis van Laura heeft mij in de versnelling gezet en me doen inzien dat ik niet alleen meer leuk creatief en intuïtief moet werken, maar dat ik ook een bedrijf moet bouwen. Zo zette ik de stap van freelancer naar ondernemer”.

http://www.valeiorgasme.nl 

Wil je ook leren hoe je goed kunt verdienen en je bedrijf kunt laten groeien? Heb je er genoeg van om afhankelijk te zijn van opdrachtgevers? Kom dan naar het Reuzensprong-event, dat op 21/22/23 november zal plaatsvinden. Reuzensprong staat in het teken van groei van je bedrijf (medewerkers, omzet, aantal klanten). Let op: tot 5 oktober geldt een speciale beslissersprijs van € 497,- exc. Meld dus vandaag nog aan. Je kunt dit doen via deze link  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.