In de serie “kleine dingen die er toe doen in acquisitie”: wees altijd persoonlijk in de manier waarop je communiceert met je klant.
Het belang van het persoonlijke heb ik een tijdje geleden zelf ervaren toen ik samen met een bedrijf een workshop organiseerde. Dat bedrijf stuurde een uitnodiging naar hun mailingslijst van 700 mensen en er kwamen 3 reacties. Zelf mailde ik mijn uitnodiging naar 75 mensen en er kwamen 20 aanmeldingen uit voort! Het verschil zat hem erin dat ik ieder mailtje persoonlijk had gemaakt.
Hetzelfde geldt voor mijn nieuwsbrief . Sinds ik hierin meer van mezelf laat zien, krijg ik veel meer reacties en aanmeldingen van mijn lezers.
Persoonlijke communicatie is effectief omdat mensen het gevoel krijgen dat ze je persoonlijk kunnen leren kennen, vertrouwen en leuk vinden. Ze raken benieuwd om méér van je te horen. Ze gaan je mailtjes ook echt openmaken en lezen.
Hier een aantal ideeën over wanneer en hoe je persoonlijk kunt communiceren:
– maak iedere email persoonlijk door te verwijzen naar het contact dat je met die persoon hebt
– vermeld altijd de voornaam van de persoon in je mailings (als je dit automatisch wilt doen, raad ik je het programma Autorespond aan).
– vertel iets over jezelf in je weblog, je nieuwsbrief en website. Spreek de lezer rechtsstreeks aan.
– plaats een foto van jezelf op je website! Dat kan echt een wereld van verschil maken.
En wat doe jij? Ik hoor graag je reactie. Klik hiervoor op “reacties”.
Beste Laura,
Fantastisch, uw tips zijn van onschatbare waarde!
met vriendelijke groet,
Janny Schutte
http://www.pronatura.nl
http://www.waterfactory.nl
Hoi Janny,
dank je wel en leuk om te horen. Daar doe ik het voor.
Laura Babeliowsky