Ik sta weer in de Management Team

In de Management Team van deze week staat opnieuw een artikel over mij in de cursussen-rubriek.

Journalist Michiel Blijboom was deze keer bij de startbijeenkomst van het Get Clients Now!-programma en schreef daarover zijn stuk onder de titel “Workshop “Zoek je eigen niche” roert in de pijn”.

Vorige jaar was Blijboom – die even tussen haakjes ook een leuk weblog heeft – bij mijn workshop Overwin je worsteling met acquisitie en toen raakte hij niet uitgepraat over mijn “verlegenheid” – lees hierover mijn eerdere weblogbericht.

Over mijn verlegenheid schrijft hij deze keer niet. Hij noemt mijn workshop “heerlijk”. En ik krijg een acht van hem.

8 reacties op “Ik sta weer in de Management Team”

  1. Marjolein schreef:

    Gefeliciteerd! Enne…. die 8 is heel terecht hoor. Ik gebruik de “Laura-momenten” nog veelvuldig.
    Met groet,
    Marjolein

  2. Jan Somers schreef:

    Je hebt het mooi voor mekaar!

  3. Marjolein,
    Leuk te horen dat mijn training voor jullie impact heeft gehad.
    En Jan: ook jij bedankt voor je reactie.
    Laura

  4. Daphne schreef:

    Hee, wat leuk Laura! Ik had nl. tegen Michiel gezegd dat hij deze workshop van jou eens moest bijwonen. Dat advies heeft hij dus blijkbaar opgevolgd! Leuk om te horen!
    Groetjes,
    Daphne

  5. Michiel schreef:

    Dag Laura! Dag Daphne! Wat gezellig, dat bloggen!

  6. Daphne: leuk dat je dat deed en Michiel: bloggen is helemaal dolletjes.
    Laura

  7. Annedien Hoen schreef:

    Zie je Laura, you keep them coming back for more! 🙂
    Proficiat met de publicatie!
    Overigens wel een interessant thema, ‘de eerste indruk’, en hoe die soms geen fluit uitmaakt. Het is volgens mij een grote mythe dat je meteen als een perfect persoon moet inslaan als een bom. En soms is de persoonlijkheid van iemand een dun frontje op een krachtige ziel, die vol inzicht en energie van waarde is voor anderen…

  8. Annedien,
    Die “eerste indruk” heeft voor mij ook nooit geteld.
    Ik vind het juist leuk om door dingen heen te kijken en iemand echt “te zien”.
    Tenminste, daar streef ik naar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit