Het grootste geheim om klanten te vinden

Wat is het grootste geheim om klanten te vinden? In dit filmpje, dat Nadav Vissel van Heart @ Soul Videoproducties van mij heeft gemaakt, onthul ik het.

Ik hoor graag jullie reactie!

15 reacties op “Het grootste geheim om klanten te vinden”

  1. J.L. Jones schreef:

    Interessant. Misschien moet ik ook maar een filmpje maken om mijn fantastische boek te promoten 🙂

  2. J.L. Jones schreef:

    ps.
    een boek schrijven is natuurlijk ook een goede marketingtool.

  3. Els Brouwer schreef:

    Heel erg leuk filmpje. The camera really loves you, girl!
    Ik denk dat dit soort video’s heel goed werkt als eerste kennismaking op een website, om te laten zien wie je bent. Mensen kopen niet graag van een vreemde immers.
    Maar ik heb ook filmpjes gezien waarop mensen heel houterig voor een bedrijfsbord ‘indrukwekkende’ zaken vertelden over zichzelf (vooral) en hun bedrijf. Dat werkt niet.
    En ter aanvulling: er gaat natuurlijk niets boven effectieve copywriting. Een website met goede wervende teksten gecombineerd met een aansprekende video, dat is pas een supercombinatie!

  4. Suzanne Meijles schreef:

    Het lukt mij niet je filmpje te zien. Misschien is mijn computer te traag, maar ik ontvang alleen flarden van wat je me probeert te vertellen. Jammer!
    Suzanne Meijles

  5. hoi Suzanne,
    Jammer! Het kan aan je computer liggen of aan je internetverbinding.
    Laura

  6. Lia Donkers schreef:

    Hoi Laura,
    Ik heb het filmpje 2 keer bekeken omdat het me op een of andere manier raakte en ik voor mezelf dacht: wat raakt, boeit me nu zo?
    Na een dagje intern puzzelen denk ik dat ik erachter ben: door gewoon degene te zijn die jij bent in het filpmje lap je een heel aantal oude regels (bijv. altijd in camera praten enz. enz) aan je laars en je spreekt mensen aan op een dieper niveau, dat het ook lastig is vooral voor jezelf, en daarmee bereik je mensen.
    Ik wil ook wel een filmpje maar vind het doodeng en nau ja, ook wel wat prijzig.
    Groetjes
    Lia Donkers

  7. hoi Lia,
    Leuk hoe je beschrijft wat het met je doet.
    Ik vond het trouwens ook eng hoor, maar Nadav, de maker, stelt je heel erg op je gemak. Dus die kan ik wel aanbevelen.
    en Els: ik denk inderdaad dat het gaat om de combinatie van video en tekst!
    Laura

  8. Aafke Sterenberg schreef:

    ik krijg helemaal niets te zien?????
    JAMMER…..

  9. aleid overbeek schreef:

    Hoi Laura,
    Net heb ik je filmpje bekeken. Geweldig hoe jij zo authentiek overkomt, net zoals ik je heb leren kennen in het getclientsnow programma. Heerlijk om te zien dat je ook een goede boodschap over kunt brengen zonder een ‘glad’ ingestudeerd verhaal.
    groetjes, aleid

  10. Erno Hannink schreef:

    @Lia Prijzig?
    Dat hoeft helemaal niet. Met een webcam (E 100) in een goed verlichte ruimte kun je al een leuke video maken. Software om te monteren is gratis te vinden movie maker bijvoorbeeld (Win). En hosten kan via YouTube of vele andere mogelijkheden. Het enige wat je nodig hebt is een beetje lef.
    Natuurlijk wat Nadav hier gemaakt heeft is erg mooi en dat kost net iets meer 🙂
    Gewoon doen.

  11. marian schreef:

    Ook ik ontvang flarden van de videofilm. Erg jammer!

  12. Voor Aafke en Marian en iedereen die het filmpje niet kunnen zien: dat heeft met jullie computer te maken. Ik neem aan dat jullie andere filmpjes ook niet kunnen zien! Dat vind ik heel erg jammer maar ik kan er niets aan doen.
    Laura

  13. Ingrid Bakker schreef:

    hallo Laura,
    Ontwapenend, puur, eenvoudig en erg aansprekend is je presentatie.
    Zeer toegankelijk voor de toeschouwer, zo lijkt marketing en jezelf presenteren vooral leuk te zijn.
    Je straalt hierdoor, heel congruent, uit wat je boodschap is: geen gelikt verhaal voor designpresentatieborden. Maar heel natuurlijk: de mens in de mens.
    Dank je wel!
    hartelijke groet,
    Ingrid Bakker

  14. hoi Ingrid,
    Dank voor je reactie! Dat is weer een opsteker.
    Laura

  15. Eduard Eertink schreef:

    Ik heb ook het flimpje bekeken en heb een paar dagen terug ook gezien dat een concurrent dit doet. Het wordt dus zeker versterkt en ben helemaal om.
    Nu biedt ik diensten aan in de internet marketing en webwinkels en is mijn vraag heeft het zin om de filmpjes dan ook op youtube te plaatsen?
    Groeten,
    Eduard Eertink

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit