Het grootste geheim om klanten te vinden

Wat is het grootste geheim om klanten te vinden? In dit filmpje, dat Nadav Vissel van Heart @ Soul Videoproducties van mij heeft gemaakt, onthul ik het.

Ik hoor graag jullie reactie!

15 antwoorden op “Het grootste geheim om klanten te vinden”

  1. Heel erg leuk filmpje. The camera really loves you, girl!
    Ik denk dat dit soort video’s heel goed werkt als eerste kennismaking op een website, om te laten zien wie je bent. Mensen kopen niet graag van een vreemde immers.
    Maar ik heb ook filmpjes gezien waarop mensen heel houterig voor een bedrijfsbord ‘indrukwekkende’ zaken vertelden over zichzelf (vooral) en hun bedrijf. Dat werkt niet.
    En ter aanvulling: er gaat natuurlijk niets boven effectieve copywriting. Een website met goede wervende teksten gecombineerd met een aansprekende video, dat is pas een supercombinatie!

  2. Hoi Laura,
    Ik heb het filmpje 2 keer bekeken omdat het me op een of andere manier raakte en ik voor mezelf dacht: wat raakt, boeit me nu zo?
    Na een dagje intern puzzelen denk ik dat ik erachter ben: door gewoon degene te zijn die jij bent in het filpmje lap je een heel aantal oude regels (bijv. altijd in camera praten enz. enz) aan je laars en je spreekt mensen aan op een dieper niveau, dat het ook lastig is vooral voor jezelf, en daarmee bereik je mensen.
    Ik wil ook wel een filmpje maar vind het doodeng en nau ja, ook wel wat prijzig.
    Groetjes
    Lia Donkers

  3. hoi Lia,
    Leuk hoe je beschrijft wat het met je doet.
    Ik vond het trouwens ook eng hoor, maar Nadav, de maker, stelt je heel erg op je gemak. Dus die kan ik wel aanbevelen.
    en Els: ik denk inderdaad dat het gaat om de combinatie van video en tekst!
    Laura

  4. Hoi Laura,
    Net heb ik je filmpje bekeken. Geweldig hoe jij zo authentiek overkomt, net zoals ik je heb leren kennen in het getclientsnow programma. Heerlijk om te zien dat je ook een goede boodschap over kunt brengen zonder een ‘glad’ ingestudeerd verhaal.
    groetjes, aleid

  5. @Lia Prijzig?
    Dat hoeft helemaal niet. Met een webcam (E 100) in een goed verlichte ruimte kun je al een leuke video maken. Software om te monteren is gratis te vinden movie maker bijvoorbeeld (Win). En hosten kan via YouTube of vele andere mogelijkheden. Het enige wat je nodig hebt is een beetje lef.
    Natuurlijk wat Nadav hier gemaakt heeft is erg mooi en dat kost net iets meer 🙂
    Gewoon doen.

  6. Voor Aafke en Marian en iedereen die het filmpje niet kunnen zien: dat heeft met jullie computer te maken. Ik neem aan dat jullie andere filmpjes ook niet kunnen zien! Dat vind ik heel erg jammer maar ik kan er niets aan doen.
    Laura

  7. hallo Laura,
    Ontwapenend, puur, eenvoudig en erg aansprekend is je presentatie.
    Zeer toegankelijk voor de toeschouwer, zo lijkt marketing en jezelf presenteren vooral leuk te zijn.
    Je straalt hierdoor, heel congruent, uit wat je boodschap is: geen gelikt verhaal voor designpresentatieborden. Maar heel natuurlijk: de mens in de mens.
    Dank je wel!
    hartelijke groet,
    Ingrid Bakker

  8. Ik heb ook het flimpje bekeken en heb een paar dagen terug ook gezien dat een concurrent dit doet. Het wordt dus zeker versterkt en ben helemaal om.
    Nu biedt ik diensten aan in de internet marketing en webwinkels en is mijn vraag heeft het zin om de filmpjes dan ook op youtube te plaatsen?
    Groeten,
    Eduard Eertink

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.