Ben je toe aan een nieuw bedrijf en leven?

Dit is iets wat je vast interesseert. We hebben afgelopen maanden veel zelfstandige ondernemers gesproken.

En we merken dat velen van hen het heel goed doen. Ze weten hoe ze aan opdrachten kunnen komen en hebben voldoende werk. Ze verdienen goed.

Toch is er ook veel onvrede. Het inkomen is niet het probleem. Maar wel de manier WAAROP ze dat verdienen.

Veel mensen zijn gewoon niet blij met hoe ze werken. Ze doen bijvoorbeeld altijd hetzelfde werk. Ze blijven hangen bij opdrachtgevers op wie ze allang uitgekeken zijn. Ze doen werk wat ze wordt aangeboden, maar waar eigenlijk niet hun hart ligt.

De meesten hebben dromen en fantasieën wat ze WEL zouden willen. Hoe ze zouden willen werken, en met wie. En wat ze dan precies zouden doen om hun klanten te helpen. En ook: WAAR ze dat het liefste zouden doen (op de plekken die ze zelf kiezen: vanuit huis, in het buitenland of dichter in de buurt).

Ook hun inkomen blijft vaak op een grens hangen. Ze verdienen 70.000 of 80.000 euro per jaar, het is lastig om daar doorheen te breken.

Is dit iets wat jij herkent? Veel mensen leiden een soort van “onder de rader-bestaan”. Het boeit ze niet meer, het daagt ze niet meer uit. Wat ze eigenlijk willen, is een heel nieuw bedrijf en dus ook een nieuw leven.

Maar om de stap te zetten naar wat ze werkelijk willen, dat is eng. “Ik weet nu wat ik heb, het andere wat ik wil, dat moet ik nog maar afwachten”, zo zei een managementconsultant tegen mij. “Ik vind het doodeng om los te laten wat ik nu doe. Toch voel ik ook dat ik letterlijk op springen sta om uit deze situatie te komen”.

Wat kun je doen als je in deze situatie bent? Vaak zeg ik tegen mijn klanten:

“Er is moed nodig om het leven te hebben dat je echt wil.”

Velen van hen zie ik de stap zetten om te creëren wat ze ECHT willen. Het is misschien wel de moedigste stap uit hun leven. Maar omdat ze het met deskundige begeleiding doen, is het risico niet zo groot.

Ons streven is niet alleen dat je het werk doet wat je het allerliefste wil – en zo het leven hebt wat je echt wil – maar ook dat je daarmee heel goed verdient.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”