5 Redenen waarom je als coach of adviseur Facebook-ads moet gaan gebruiken

Veel coaches, trainers en adviseurs vinden het moeilijk om met hun doelgroep in contact te komen. Waar vind je je klanten? Waar moet je het zoeken?

Een voorbeeld is Karla, een klant van mij. Ze biedt programma’s aan om mensen met een specifiek gezondheidsprobleem te helpen. Om klanten te vinden, legde ze contact met doorverwijzers, zoals huisartsen, en daar kwam wel wat uit, maar het is een trage, stroperige strategie die pas op langere termijn effect heeft.

Een strategie die echter meteen effect voor haar opleverde, was het gebruik van Facebook-ads. En dat zie ik bij meer coaches, trainers en adviseurs. Waarom zijn Facebook-ads zo handig?

  1. Facebook heeft vele miljoenen gebruikers in Nederland. Mensen die dagelijks op Facebook te vinden zijn, en die het sociale platform gebruiken om geïnformeerd te worden over allerlei zaken. Als je daar ads gebruikt, kun je zichtbaar worden voor vele duizenden mensen tegelijk!
  2. Facebook heeft een enorm geavanceerde mogelijkheid om je advertenties exact te richten op de doelgroep die je wil. Dat wil zeggen dat je je advertenties heel goed kunt richten op precies de mensen die je nodig hebben.
  3. Facebook-ads besparen je veel tijd! Je hoeft niet maanden, weken en uren te besteden om op je zakelijke Facebook-pagina “likes” te verzamelen en zo zichtbaar te worden met je expertise. Er zijn zelfs helemaal geen likes nodig! Je kunt je advertenties meteen richten op de mensen die je nodig hebt.
  4. Met Facebook-ads kun je heel snel je mailinglijst opbouwen. Dat is wat je immers wil: een lijst opbouwen met mensen die je toestemming geven om jouw artikelen en promoties te krijgen. Als je consistent aan deze lijst werkt, geef je jezelf de mogelijkheid om iedere keer klanten te krijgen, zolang je ze nodig hebt, voor jaren achtereen.
  5. Facebook-ads lenen zich uitstekend voor coaches, trainers en adviseurs omdat die content te bieden hebben. Met content bedoel ik informatie, training, kennis, artikelen. Facebook-ads werken uitstekend als je iets interessants te vertellen hebt… Tegen hele lage kosten kunnen heel veel mensen van je expertise kennisnemen…

Maar Facebook-ads kosten geld, zul je misschien zeggen! Natuurlijk kosten Facebook-ads geld, maar de bedragen zijn nu nog heel laag. Je bespaart jezelf er ook enorm veel tijd mee, en tijd is geld.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

2 reacties op “5 Redenen waarom je als coach of adviseur Facebook-ads moet gaan gebruiken”

  1. Maikel schreef:

    Dag Laura,

    Ik ben het met alle punten in het blog eens. Wel adviseer ik iedere ondernemer om goed na te denken over de boodschap die je wilt uitdragen, en de “ADS” te laten opstellen door een specialist op dit gebied.

    Veel ondernemers denken dat ze het zelf allemaal wel kunnen zonder enige verdieping of training. Dit geldt eveneens voor Google Adwords campagnes.

    Doe je het niet juist, gebalanceerd, en zonder goede voorbereiding, is het een groot geldlek binnen een organisatie. Met andere woorden, het kan de ondernemer veel geld gaan kosten waar ze niets tot weinig voor terug zullen zien. (ROI) Mits goed uitgevoerd.

    Goed dat je er een training aan wijdt. Want gedegen kennis van deze ADS is onmisbaar als je aan je online marketing en présence wilt werken.

    Keep up the good work Laura!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.