4 Succesfactoren om te slagen als zelfstandig ondernemer (ZZP-er)

Wat is er nodig om je bedrijf goed te laten lopen? Vele mensen heb ik inmiddels op het ondernemerspad geholpen en iedere keer is het weer een moedig, spannend avontuur.

Vaak maakte ik mee dat het als een trein ging lopen en voor anderen zag ik dat het een hele worsteling kon zijn. Wat kun je doen dat echt goed gaat lopen, dat zonder al te veel moeite te verkopen is, en waarover het woord zich als vanzelf verspreidt? Voor mij zijn de vier belangrijkste succesfactoren deze:

1. je biedt iets aan waar een bepaalde groep mensen urgente behoefte aan heeft. Ze vinden het probleem of vraagstuk belangrijk genoeg om in te investeren en ze doen dit al aantoonbaar. Ze hoeven er niet van overtuigd te worden – ze weten al gewoon dat deze dienst belangrijk is.

2. je hebt makkelijke toegang tot deze mensen. Je komt ze regelmatig tegen of je weet precies hoe je ze via de juiste zoekwoorden kunt vinden.

3. je laat telkens weer van je horen om onder de aandacht te blijven (op een leuke, aantrekkelijke, inspirerende manier – vooral door te geven)

4. je houdt van mensen en zit goed in je vel

Met drie van deze vier zaken kan ik je helpen als je meedoet aan het Get Clients Now-programma. Je gaat een kansrijke niche kiezen, leren hoe je jezelf op een prettige manier onder de aandacht kunt brengen en hoe je mensen “ja” tegen je aanbod kunt laten zeggen.

Houden van mensen en goed in je vel zitten, kan ik je helaas niet leren. Wel zie ik vaak dat als het goed gaat lopen met de klanten, mensen gelukkiger worden en meer zelfvertrouwen krijgen.

Op 6 april 2010 gaat het programma weer van start. Lees hier meer over de prijs, welke bijzondere bonus je kunt krijgen EN de korting als je je tijdig opgeeft. (Let op: deze korting is tot en met morgen geldig).
http://getclientsnow.nl/workshops/programma.html

Graag tot de 6e april!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.