Uitnodiging voor de leiders onder mijn lezers!

Voor je marketing is het belangrijk om je maskers af te werpen om precies die mensen aan te trekken die bij je passen.

Ik heb hier vorige week over geschreven en ik heb hiervoor enorm veel bijval gekregen, waarvoor mijn dank.

Natuurlijk kreeg ik ook enkele kritische reacties van mensen die het totaal niet begrijpen en zelfs “not done” vinden wat ik schrijf.

Maar ik ben nooit iemand geweest die de dingen deed zoals ze horen. Voor mij is het uitspreken van mijn waarheid belangrijk en juist integer.

Ik heb nooit iemand naar de mond gepraat. Afgelopen jaren heb ik letterlijk duizenden zelfstandigen geholpen om ondernemers te worden, en nooit heb ik trachten te pleasen (ook al betalen mensen soms hoge bedragen!).

Altijd heb ik mensen uitgedaagd om het beste uit zichzelf te halen en het hoogste doel te bereiken, ook al zagen ze dit zelf niet voor zich en geloofden ze niet in zichzelf. Velen van hen zijn nu succesvolle ondernemers geworden.

En ik heb gemerkt: de mensen die OOK ambitieus zijn, passen het beste bij mij.

Van mij mag je als ondernemer onzeker zijn, intens verlegen, boordevol angst. Ik heb dat allemaal ook. Het kan zijn dat je moet huilen om je bedrijf (sterker nog: als je een tijdje niet gehuild hebt, gaat er iets niet goed in je bedrijf, zo leerde ik ooit van een Amerikaanse collega-ondernemer).

Maar ook al ben je bang, je doet toch wat nodig is voor je bedrijf, omdat je gedreven wordt door een innerlijke ambitie en urgentie. Je stelt hoge doelen.

Je hebt een honger om alles te leren over marketing, omdat je weet dat je het zonder deze kennis niet gaat redden. Je weet dat er HEEL VEEL aanbieders zijn die er iedere dag bijkomen en die allemaal hun plek in de markt willen veroveren.

WildezwaanAlleen de beste, meest gemotiveerde mensen zullen het redden.

En je wil daarom investeren in de beste mentors.

Dat zijn de mensen op wie ik me richt en die het beste bij me passen, en met wie ik de beste win-win-situatie bereik.

“Ben je er nog voor beginnende ondernemers?”, vroeg iemand mij. Het gaat er niet om dat je beginner bent, voor mij is je mentaliteit het belangrijkste.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Eén antwoord op “Uitnodiging voor de leiders onder mijn lezers!”

  1. Mooi programma maar ben nog lekker aan het opstarten en de next level is voor mij te vroeg. Veel succes Laura!

    Groet,
    Marjon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”