Sorry… Dit argument telt niet!

Twitteren, Facebook gebruiken, artikelen schrijven en online video gaan maken… Veel mensen voelen enorme stress als ze er alleen al aan DENKEN. “Maar hebben mensen daar dan de tijd voor?” is één van de opmerkingen die ik het meeste hoor als ik het over Sociale Media heb.

Is tijd werkelijk het probleem? Dat vraag ik me af. Als mensen zeggen dat ze geen tijd hebben, is er meestal iets anders aan de hand. Ze hebben belemmerende overtuigingen, ze denken dat het technisch te moeilijk is, vinden het eng om zichzelf te laten zien, of weten domweg niet hoe ze ermee kunnen beginnen. 

Dat tijd niet het echte argument is, blijkt uit het feit dat het juist de mensen met de drukste agenda zijn, die het meest twitteren, video’s maken of op Facebook zitten. Mijn eigen ervaring is dat er geen tijd genoeg is, en ook nooit zal zijn. Je moet niet denken of er tijd is, maar het gewoon gaan DOEN… NU!

Waarom eigenlijk? Zou je de sociale media niet gewoon links kunnen laten liggen?  Helaas kan dat niet. Klanten gebruiken massaal internet om oplossingen te zoeken voor hun vraagstukken. Alom aanwezig zijn op alle relevante websites is broodnodig omdat je anders niet opvalt en klanten je ook zo weer vergeten.

Dus iedere tweet kan bijdragen. Wat daarbij helpt, is weten waarom je het doet, hoe anderen het doen en hoe je het op een makkelijke manier kunt doen. Dat is wat je leert op het Social Media Event op 10 juni a.s. in Maarssen.

Hierbij een greep uit het programma en de sprekers:

– Aan de gang met Facebook. Facebook voor zakelijk gebruik is in Nederland enorm in opkomst. Erno Hannink vertelt wat Facebook anders maakt en wat je kunt doen om het succesvol in te zetten voor je bedrijf.

– Twitteren: kan dat echt werken om klanten te krijgen? Hoe vaak doe je het en waar gaan je Tweets over? Wat laat je van jezelf zien? Een van Nederlands bekendste twitteraars, Petra de Boevere (ook bekend als het Slijterijmeisje), vertelt hoe ze Twitter gebruikt voor haar bedrijf.

Online video: veel zelfstandigen willen hun eigen online video maar zien op tegen de kosten. Maar er is niet meer nodig dan een cameraatje van nog geen 150 euro (of je eigen webcam) plus nog enkele goede ideeën om je eigen videostrategie vorm te geven. Filmer Henk-Jan Winkeldermaat vertelt hoe. En je gaat aan de slag met je eigen script voor je eerste 1-minuut filmpje.

Artikelen schrijven: Sociale Media gaan maximaal voor je werken als je je eigen artikelen gaat schrijven. Natuurlijk is het van belang dat je artikelen eruit springen en opvallen… Journalist Hans van Willigenburg, auteur van het boekje “Ik twitter dus ik besta” vertelt het geheim van spraakmakende artikelen en content in het algemeen. Simpele ingrepen maken al een groot verschil!

– Voor iedere ZZP of klein bedrijf geldt, dat ze kunnen floreren dankzij een gemeenschap. Sociale media maken mogelijk je gemeenschap te creëren en te voeden. Ondernemer Erwin Blom, auteur van Handboek Communities, vertelt hoe je zo’n gemeenschap opbouwt en succesvol gebruikt voor je eigen ontwikkeling.

Geïnteresseerd? Let op: we bieden nu tijdelijk aan dat je GRATIS iemand mee kunt nemen als je je aanmeldt. Bijvoorbeeld je business partner, vriend of vriendin, één van je klanten of een andere geïnteresseerde.

Voor aanmelden: ga naar de pagina van het Social Media Event

3 antwoorden op “Sorry… Dit argument telt niet!”

  1. Sorry maar het klopt dat het veel tijd kost. Ik twitter en facebook matig, maar het maakt me minder produktief en levert me weinig op. En je krijgt er een berg informatie bij van je contacten die voor 99% uit onzin bestaat die helemaal niet interessant is.
    Het zou wel handig zijn als iemand eens een serieuze kosten/baten analyse zou maken in plaats van dat hypen. Als je bijvoorbeeld de een halve dag bezig bent met social media zou zich dat uiteindelijk moeten terugvertalen naar een bedrag in geld.

  2. Max,
    dank je wel voor je reactie. Het moet frustrerend zijn als het bij jou (nog)niet tot resultaten leidt. Wel is duidelijk dat sociale media voor velen tot resultaten leiden, op korte en lange termijn. Wel onder bepaalde voorwaarden natuurlijk… helaas kan ik niet nagaan hoe jij ze gebruikt, omdat je je gegevens niet vermeldt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”