Het overkomt iedere zelfstandige wel eens: dat je snel geld nodig hebt. Zeker in de eerste jaren dat je bedrijf bestaat, heb je nog niet zoveel grip op je inkomen. Maar waar haar je het zo snel vandaag? Een van de beste en leukste manieren om snelle cashflow te generen, is het aanbieden van VIP-dagen.
Met VIP-dagen kun je goed verdienen. Mijn klanten, die ik deze strategie leer, halen met VIP-dagen inkomsten van duizenden euro’s binnen – en dat voor 1 dag. Starters vragen prijzen van 500 – 1000 voor een dag, wat een heel goed begin kan zijn. Ervaren en gerenommeerde ondernemers kunnen wel 5000 – 15.000 euro voor een VIP-dag vragen…
Wat zijn VIP-dagen en waarom is dit zo’n goede strategie?
VIP-dagen zijn dagen die exclusief gewijd zijn aan één klant (of een klein groepje klanten). Je biedt interessante en waardevolle content aan en gaat hier met je klanten aan werken. Je doet dit op een mooie locatie met een lekkere lunch.
VIP-dagen kun je doen met managers, met ondernemers, of mannen en vrouwen in welk vakgebied dan ook. Voordeel is dat klanten er makkelijker “ja” tegen zeggen dan tegen lange trainings- of adviestrajecten. Ze kosten niet zoveel tijd, maar de klant vindt het superheerlijk dat hij een hele dag voor zichzelf heeft, om belangrijke stappen te kunnen zetten.
Voor jou is het voordeel dat VIP-dagen makkelijk te marketen zijn. Je hebt geen grote mailinglijst nodig. Je kunt ze aanbieden aan eerdere klanten, of aan mensen uit je netwerk, van wie je weet dat ze behoefte zouden kunnen hebben aan je dienst.
Een paar tips om succesvol VIP-dagen te doen.
1. Laat niet de klant de agenda bepalen, maar bedenk zelf de content van de dag. Dit bespaart je veel tijd om de dag voor te bereiden, je hoeft geen maatwerk te leveren. VIP-dagen zijn een soort privé-colleges, met praktijkoefeningen. Als je dit doet, laat je de klant kennis maken met je expertise en kun je gaan zaaien voor het vervolg.
2. Stop niet te veel inhoud in je dag. Dan overvoer je je klant! Een stuk of drie onderwerpen is genoeg waarbij je afsluit met een actieplan. Dit geeft de klant zicht op de volgende stappen die nodig zijn.
3. Bereid van te voren voor wat je de klant wil gaan aanbieden na de VIP-dag. De VIP-dag is alleen maar het begin. Als je aan het eind van de dag een bijzondere aanbieding doet, kun je klanten helpen om het geleerde daadwerkelijk in de praktijk te gaan brengen.
Zeker als je VIP-dagen ziet als het begin van een langdurige relatie met een klant, zijn ze zeer aantrekkelijk. Ze leveren snel inkomsten, zijn leuk om te doen, maar kunnen ook op de lange termijn helpen om een goedlopend bedrijf op te bouwen.
Zijn VIP-dagen iets voor jou maar vraag je je af hoe je het aanpakt? Kom dan naar mijn nieuwe Reuzensprong-event op 6-7-8 december a.s. Tijdens dit event ga je in detail leren hoe je VIP-dagen kunt ontwerpen, marketen en verkopen. Geef je op vóór 10 oktober omdat daarna de snelle beslissersprijs vervalt. Voor meer informatie en aanmelden ga naar www.Reuzensprong.nl