Je hebt vast het onheilspellende nieuws niet gemist; kredietcrisis, dalende beurskoersen, dreigende recessie etc. En misschien maak je je zorgen over wat de consequenties zullen zijn voor jouw bedrijf. Misschien heb je het idee dat je er al iets van merkt.
Maar zijn zorgen werkelijk nodig? Ondanks een eventuele recessie blijven de behoeften van mensen gewoon bestaan. Mensen willen nog steeds eten, een dak boven hun hoofd, werken aan hun loopbaan en kennis en vaardigheden verwerven om goed te presteren en te functioneren. Er zal dus altijd behoefte blijven aan dienstverleners die mensen helpen om deze behoeften te vervullen.
Het verschil is misschien wel, dat de kracht van je marketing steeds crucialer wordt.
Marketing… wat is dat ook weer?
Marketing is alles wat je doet om voor de klant mogelijk te maken, om voor jou te kiezen. Het betekent bijvoorbeeld:
– dat je iets aanbiedt waar mensen echt hongerig naar zijn
– dat je glas- en glashelder maakt wat je kunt betekenen voor je klanten
– dat je de klant in een nanoseconde kunt overtuigen van het nut van jouw dienst
– dat de klant instant vertrouwen heeft dat JIJ de aangewezen persoon voor hem bent
– dat de klant weet dat je er bent omdat je jezelf zichtbaar hebt gemaakt
– dat hij je niet vergeet omdat je voortdurend actie blijft nemen
Meesterschap in marketing bereiken is dus in deze tijd meer waard dan ooit. En de ACTIE om het werkelijk voor elkaar te krijgen. Essentieel is ook je marketing tegen zo laag mogelijke kosten te doen; INTERNET biedt hiervoor ongekende mogelijkheden.
Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.
Dag Laura,
Ja, het is me wat met die crisis… Het einde is ook nog niet in zicht. Ik lees veel nieuwsbrieven van Amerikaanse copywriters en ook die gaan allemaal over de crisis. Maar vooral over hoe je die het hoofd kunt bieden.
Want een crisis biedt natuurlijk ook mogelijkheden! Het is niet zo dat de beste coach of consultant of andere zelfstandige de meeste klanten heeft, hoe onrechtvaardig wellicht ook. Het is degene met de beste marketing.
Een goed vindbare website met overtuigende teksten, een wervende nieuwsbrief, een blog dat je regelmatig aanvult; allemaal voorbeelden van zaken waarmee je je kunt onderscheiden van je concurrenten.
Als je hier informatie over wilt, hoef je maar even te surfen. Het web wemelt ervan. Een goede site vind ikzelf: http://www.copyblogger.com
Ik zou zeggen: aan de slag!