Maak jij je zorgen over de economie?

Je hebt vast het onheilspellende nieuws niet gemist; kredietcrisis, dalende beurskoersen, dreigende recessie etc. En misschien maak je je zorgen over wat de consequenties zullen zijn voor jouw bedrijf. Misschien heb je het idee dat je er al iets van merkt.

Maar zijn zorgen werkelijk nodig? Ondanks een eventuele recessie blijven de behoeften van mensen gewoon bestaan. Mensen willen nog steeds eten, een dak boven hun hoofd, werken aan hun loopbaan en kennis en vaardigheden verwerven om goed te presteren en te functioneren. Er zal dus altijd behoefte blijven aan dienstverleners die mensen helpen om deze behoeften te vervullen.

Het verschil is misschien wel, dat de kracht van je marketing steeds crucialer wordt.

Marketing… wat is dat ook weer?

Marketing is alles wat je doet om voor de klant mogelijk te maken, om voor jou te kiezen. Het betekent bijvoorbeeld:

– dat je iets aanbiedt waar mensen echt hongerig naar zijn

– dat je glas- en glashelder maakt wat je kunt betekenen voor je klanten

– dat je de klant in een nanoseconde kunt overtuigen van het nut van jouw dienst

– dat de klant instant vertrouwen heeft dat JIJ de aangewezen persoon voor hem bent

– dat de klant weet dat je er bent omdat je jezelf zichtbaar hebt gemaakt

– dat hij je niet vergeet omdat je voortdurend actie blijft nemen

Meesterschap in marketing bereiken is dus in deze tijd meer waard dan ooit. En de ACTIE om het werkelijk voor elkaar te krijgen. Essentieel is ook je marketing tegen zo laag mogelijke kosten te doen; INTERNET biedt hiervoor ongekende mogelijkheden.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Eén antwoord op “Maak jij je zorgen over de economie?”

  1. Dag Laura,
    Ja, het is me wat met die crisis… Het einde is ook nog niet in zicht. Ik lees veel nieuwsbrieven van Amerikaanse copywriters en ook die gaan allemaal over de crisis. Maar vooral over hoe je die het hoofd kunt bieden.
    Want een crisis biedt natuurlijk ook mogelijkheden! Het is niet zo dat de beste coach of consultant of andere zelfstandige de meeste klanten heeft, hoe onrechtvaardig wellicht ook. Het is degene met de beste marketing.
    Een goed vindbare website met overtuigende teksten, een wervende nieuwsbrief, een blog dat je regelmatig aanvult; allemaal voorbeelden van zaken waarmee je je kunt onderscheiden van je concurrenten.
    Als je hier informatie over wilt, hoef je maar even te surfen. Het web wemelt ervan. Een goede site vind ikzelf: http://www.copyblogger.com
    Ik zou zeggen: aan de slag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”