In deel 2 van de serie “Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie” deze keer het onderwerp:
Vergeet nooit je oproep tot actie!
Regelmatig krijg ik nieuwsbrieven van mensen waarin de oproep tot actie ontbreekt. Ze vertellen bijvoorbeeld over hun nieuwe projecten, geven misschien zelfs interessante tips, maar het is onduidelijk wat ze de lezer aanbieden en waartoe ze hem/haar willen oproepen. Hetzelfde zie ik wel eens gebeuren bij presentaties op netwerkavonden: de toehoorders tasten in het duister over wat ze kunnen doen om van de diensten van de spreker gebruik te maken.
Een oproep tot actie nalaten is echt een gemiste kans. Een kans om méér voor je potentiële klant te kunnen betekenen. Degenen die echt in je geïnteresseerd zijn, breng je in de war over wat ze kunnen doen om met je in zee te gaan.
Waar en wanneer kun je oproepen tot actie?
- Na een presentatie vraag je de mensen hun kaartje aan je te geven zodat je informatie over je dienst kunt sturen
- Aan het einde van een nieuwsbrief roep je mensen op zich op te geven voor je nieuwe cursus
- Als je je aanbod per email aan iemand doet, vraag je altijd om een reactie
- Je spreekt in op iemands voice mail en vraagt om teruggebeld te worden (en natuurlijk bel je zelf ook terug)
- In je brochure vermeld je duidelijk waar en hoe men contact met je kan opnemen
- Op iedere pagina van je website maak je duidelijk wat je wilt dat de bezoeker gaat doen. Doe een voorstel wat de volgende pagina is waar je bezoeker naar toe kan gaan. Of vraag hem/haar zich op te geven voor je workshop of nieuwsbrief.
- Aan het eind van je weblogartikel vraag je om commentaar!
Je zult zien dat door dit soort kleine dingetjes je acquisitie effectiever wordt. Wat denk jij ervan? Ik hoor graag je reactie! Klik hiervoor op “reacties”.