Vaak vragen coaches, trainers en adviseurs mij: “Ik doe zo mijn best, doe mijn werk zo goed. Mijn klanten waarderen me. Toch droogt de stroom klanten voortdurend op en kan ik me nooit zeker voelen over mijn bedrijf”.
Dat is enorm frustrerend inderdaad. En het ligt helemaal niet aan jou, maar in veel gevallen aan iets anders: één van de grootste problemen die veel coaches, adviseurs en trainers hebben, is dat ze niet “marketable” zijn.
Hiermee wordt bedoeld: ze hebben niet een echt onderwerp waar ze hun marketing op kunnen baseren. Voor veel coaches geldt bijvoorbeeld dat hun toegevoegde waarde zit in het stellen van vragen, “de wijsheid van de klant naar boven halen”, etc. Ze laten de klant de agenda van het gesprek bepalen.
Allemaal heel belangrijk, maar je kunt je bedrijf er niet op baseren. Je kunt er geen marketing mee bedrijven (erover spreken en schrijven). En daardoor kunnen je klanten niet naar je toekomen (ze hebben nog nooit van je gehoord en ze begrijpen niet precies wat je doet).
Hoe kun je dit snel veranderen? Van belang is om een onderwerp te gaan kiezen dat wel te marketen is. Een bepaald veelvoorkomend vraagstuk waar je een oplossing voor hebt. Je wordt dan algauw de specialist, en specialisten hebben in deze economie de meeste kansen. Hun waarde wordt veel hoger ingeschat.
Maar wat kun je doen als je zo’n specialisme helemaal nog niet hebt? Veel mensen zijn in deze situatie. Je kunt het natuurlijk helemaal zelf gaan ontwikkelen, maar daar gaat veel tijd overheen. Het is een heel slim idee om je onderwerp van anderen over te nemen en een licentie te nemen in een bepaald specialisme naar keuze. Dit geeft je een vliegende start om eigen content te krijgen, heel goed te marketen en zo een stroom klanten op gang te brengen.
Dit is precies wat mijn Business Coach Certificatie Programma voor je kan betekenen. Je krijgt hele goede kennis, vaardigheden en ideeën, die aantoonbaar in de praktijk werken. Je kunt ze zelf gaan toepassen met klanten. Je hebt een specialisme dat enorm gewild is. En je kunt snel goed gaan verdienen.
Marijke verdiende haar 1e jaar al meteen 120.000 euro toen ze het programma deed. Voor Stan gold hetzelfde. Anne verdiende 200.000 euro. Marjon biedt nu programma’s van 4000 euro het stuk. Petra haalde binnen enkele maanden 6 klanten binnen. En ga zo maar door.
Heb je belangstelling hiervoor? Geef je dan op voor het informatiewebinar dat ik op maandag 27 januari hierover ga geven:
Datum en tijd: 27 januari 20.00 – 21.00
“Hoe je een nieuwe lucratieve niche als businesscoach kunt vinden”
In dit webinar introduceer ik mijn Business Coach Certificatie Programma, dat je helpt om je bedrijf als businesscoach te starten of te verbeteren, en dat weer gaat starten in maart 2014.
In dit webinar ga je leren:
- Waarom business coaching een kansrijke en lucratieve niche kan zijn
- De 4 fasen in ondernemerschap en wat ondernemers in iedere fase nodig hebben
- De valkuilen waar veel ZZP’ers in lopen en hoe je ze ervoor kunt behoeden
- De eigenschappen, vaardigheden en kennis die nodig zijn om als business coach te floreren
- Hoe je als business coach ook zelf een succesvolle business kunt hebben met een omzet van minimaal 100.000 euro.
Voor meer informatie en aanmelden klik hier
Je bent welkom om mee te doen!
Op een bloeiend bedrijf,
Laura Babeliowsky
P.S. Wil je graag meer weten over onze diensten? Je bent altijd welkom om met ons in gesprek te gaan. Je kunt dit aangeven via info@bouweenbloeiendbedrijf.nl