Hoe je echt aantrekkelijk wordt voor klanten

Vaak vragen coaches, trainers en adviseurs mij: “Ik doe zo mijn best, doe mijn werk zo goed. Mijn klanten waarderen me. Toch droogt de stroom klanten voortdurend op en kan ik me nooit zeker voelen over mijn bedrijf”.

Dat is enorm frustrerend inderdaad. En het ligt helemaal niet aan jou, maar in veel gevallen aan iets anders: één van de grootste problemen die veel coaches, adviseurs en trainers hebben, is dat ze niet “marketable” zijn. 

Hiermee wordt bedoeld: ze hebben niet een echt onderwerp waar ze hun marketing op kunnen baseren. Voor veel coaches geldt bijvoorbeeld dat hun toegevoegde waarde zit in het stellen van vragen, “de wijsheid van de klant naar boven halen”, etc. Ze laten de klant de agenda van het gesprek bepalen.

Allemaal heel belangrijk, maar je kunt je bedrijf er niet op baseren. Je kunt er geen marketing mee bedrijven (erover spreken en schrijven). En daardoor kunnen je klanten niet naar je toekomen (ze hebben nog nooit van je gehoord en ze begrijpen niet precies wat je doet).

Hoe kun je dit snel veranderen? Van belang is om een onderwerp te gaan kiezen dat wel te marketen is. Een bepaald veelvoorkomend vraagstuk waar je een oplossing voor hebt. Je wordt dan algauw de specialist, en specialisten hebben in deze economie de meeste kansen. Hun waarde wordt veel hoger ingeschat.

Maar wat kun je doen als je zo’n specialisme helemaal nog niet hebt? Veel mensen zijn in deze situatie. Je kunt het natuurlijk helemaal zelf gaan ontwikkelen, maar daar gaat veel tijd overheen. Het is een heel slim idee om je onderwerp van anderen over te nemen en een licentie te nemen in een bepaald specialisme naar keuze. Dit geeft je een vliegende start om eigen content te krijgen, heel goed te marketen en zo een stroom klanten op gang te brengen.

Dit is precies wat mijn Business Coach Certificatie Programma voor je kan betekenen. Je krijgt hele goede kennis, vaardigheden en ideeën, die aantoonbaar in de praktijk werken. Je kunt ze zelf gaan toepassen met klanten. Je hebt een specialisme dat enorm gewild is. En je kunt snel goed gaan verdienen.

Marijke verdiende haar 1e jaar al meteen 120.000 euro toen ze het programma deed. Voor Stan gold hetzelfde. Anne verdiende 200.000 euro. Marjon biedt nu programma’s van 4000 euro het stuk. Petra haalde binnen enkele maanden 6 klanten binnen. En ga zo maar door.

Heb je belangstelling hiervoor? Geef je dan op voor het informatiewebinar dat ik op maandag 27 januari hierover ga geven:

Datum en tijd: 27 januari 20.00 – 21.00
“Hoe je een nieuwe lucratieve niche als businesscoach kunt vinden”  

In dit webinar introduceer ik mijn Business Coach Certificatie Programma, dat je helpt om je bedrijf als businesscoach te starten of te verbeteren, en dat weer gaat starten in maart 2014.

In dit webinar ga je leren:

  • Waarom business coaching een kansrijke en lucratieve niche kan zijn
  • De 4 fasen in ondernemerschap en wat ondernemers in iedere fase nodig hebben
  • De valkuilen waar veel ZZP’ers in lopen en hoe je ze ervoor kunt behoeden
  • De eigenschappen, vaardigheden en kennis die nodig zijn om als business coach te floreren
  • Hoe je als business coach ook zelf een succesvolle business kunt hebben met een omzet van minimaal 100.000 euro.

Voor meer informatie en aanmelden klik hier 

Je bent welkom om mee te doen!

Op een bloeiend bedrijf,

Laura Babeliowsky

P.S. Wil je graag meer weten over onze diensten? Je bent altijd welkom om met ons in gesprek te gaan. Je kunt dit aangeven via info@bouweenbloeiendbedrijf.nl 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.