Het nieuwe businessmodel van organisatie-adviseurs

Laatst sprak ik klant M. Hij is een veelgevraagde expert voor managementteams. Hij vertelde dat hij nooit acquisitie hoeft te doen. Maar: hij was wel heel erg moe, op de rand van burn-out.

M. werkte nog steeds volgens het uurtje-factuurtje model. Hij verdiende €90 per uur. Ondanks zijn harde werken, verdiende hij nauwelijks meer dan €120.000 per jaar. Dat schrijnde, “Want ik help mijn opdrachtgevers letterlijk miljoenen te besparen”.

Wat kun je doen als je vastloopt in tijd, maar toch een veelgevraagd expert bent? Hoe kun je zorgen dat je veel meer verdient met de waarde die je biedt? Het uurtje-factuurtje-model werkt duidelijk niet meer. Er is een nieuw businessmodel nodig, waarmee je je waarde kunt leveren in minder tijd, maar tegelijk veel meer kunt verdienen.

Ik leerde M. hoe hij jaarprogramma’s kon gaan creëren. In deze jaarprogramma’s combineert hij advies aan de directie, groepscoaching voor teamleden en maakt hij actief gebruik van een online omgeving.

Door deze aanpak bespaart hij enorm veel tijd. Hij hoeft ook niet meer te reizen: in plaats van uren in de auto te zitten, werkt hij nu voornamelijk vanuit huis. En omdat de waarde die hij levert, hoger wordt gepercipiëerd, kan hij een veel hogere prijs vragen voor zijn dienst.

Voor M. is dit nog maar het begin van een hele nieuwe manier van werken en ondernemen. Door de gestandaardiseerde aanpak die hij volgt, ziet hij voor zich hoe hij bepaalde taken kan delegeren en automatiseren. Hierdoor maakt hij het mogelijk dat hij verder kan opschalen en verschillende jaarprogramma’s tegelijk in verschillende organisaties kan uitvoeren.

“Mijn inkomen is nu al verdrievoudigd, maar ik kan me voorstellen dat dit een miljoeneninkomen kan worden. Dit had ik tot voor kort zelfs in mijn stoutste dromen niet kunnen denken”.

Is dit ook interessant voor jou? Wil je leren hoe dit nieuwe businessmodel van jaarprogramma’s werkt in plaats van het uurtje-factuurtje-model? Hoe je hier goede prijzen voor vraagt? Hoe je je jaarprogramma opbouwt?

Dit is wat je allemaal gaat leren in mijn GRATIS online training: Hoe je €50.000-jaarprogramma’s maakt en verkoopt

In deze training ga je leren:

  • Welke fouten je beslist moet voorkomen als je jaarprogramma’s gaat maken (deze kunnen je veel tijd en geld gaan kosten)
  • Hoe je je jaarprogramma opbouwt (zodat het niet veel tijd kost, maar wel hele goede resultaten levert)
  • Hoe je je jaarprogramma €50.000 waard maakt
  • Een (weinig toegepaste maar uiterst slimme) manier om je inkomen uit jaarprogramma’s te verveelvoudigen zonder dat extra tijd nodig is
  • De beste manieren om leads te krijgen voor je jaarprogramma

Meld je snel aan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”