Het nieuwe businessmodel van organisatie-adviseurs

Laatst sprak ik klant M. Hij is een veelgevraagde expert voor managementteams. Hij vertelde dat hij nooit acquisitie hoeft te doen. Maar: hij was wel heel erg moe, op de rand van burn-out.

M. werkte nog steeds volgens het uurtje-factuurtje model. Hij verdiende €90 per uur. Ondanks zijn harde werken, verdiende hij nauwelijks meer dan €120.000 per jaar. Dat schrijnde, “Want ik help mijn opdrachtgevers letterlijk miljoenen te besparen”.

Wat kun je doen als je vastloopt in tijd, maar toch een veelgevraagd expert bent? Hoe kun je zorgen dat je veel meer verdient met de waarde die je biedt? Het uurtje-factuurtje-model werkt duidelijk niet meer. Er is een nieuw businessmodel nodig, waarmee je je waarde kunt leveren in minder tijd, maar tegelijk veel meer kunt verdienen.

Ik leerde M. hoe hij jaarprogramma’s kon gaan creëren. In deze jaarprogramma’s combineert hij advies aan de directie, groepscoaching voor teamleden en maakt hij actief gebruik van een online omgeving.

Door deze aanpak bespaart hij enorm veel tijd. Hij hoeft ook niet meer te reizen: in plaats van uren in de auto te zitten, werkt hij nu voornamelijk vanuit huis. En omdat de waarde die hij levert, hoger wordt gepercipiëerd, kan hij een veel hogere prijs vragen voor zijn dienst.

Voor M. is dit nog maar het begin van een hele nieuwe manier van werken en ondernemen. Door de gestandaardiseerde aanpak die hij volgt, ziet hij voor zich hoe hij bepaalde taken kan delegeren en automatiseren. Hierdoor maakt hij het mogelijk dat hij verder kan opschalen en verschillende jaarprogramma’s tegelijk in verschillende organisaties kan uitvoeren.

“Mijn inkomen is nu al verdrievoudigd, maar ik kan me voorstellen dat dit een miljoeneninkomen kan worden. Dit had ik tot voor kort zelfs in mijn stoutste dromen niet kunnen denken”.

Is dit ook interessant voor jou? Wil je leren hoe dit nieuwe businessmodel van jaarprogramma’s werkt in plaats van het uurtje-factuurtje-model? Hoe je hier goede prijzen voor vraagt? Hoe je je jaarprogramma opbouwt?

Dit is wat je allemaal gaat leren in mijn GRATIS online training: Hoe je €50.000-jaarprogramma’s maakt en verkoopt

In deze training ga je leren:

  • Welke fouten je beslist moet voorkomen als je jaarprogramma’s gaat maken (deze kunnen je veel tijd en geld gaan kosten)
  • Hoe je je jaarprogramma opbouwt (zodat het niet veel tijd kost, maar wel hele goede resultaten levert)
  • Hoe je je jaarprogramma €50.000 waard maakt
  • Een (weinig toegepaste maar uiterst slimme) manier om je inkomen uit jaarprogramma’s te verveelvoudigen zonder dat extra tijd nodig is
  • De beste manieren om leads te krijgen voor je jaarprogramma

Meld je snel aan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblog beginnen: Typepad versus Blogger

Als ik mensen spreek die hun weblog willen beginnen, zeg ik telkens dat ze Typepad als programma (platform zoals dat heet) moeten nemen, en niet Blogger. Nu vraag je je misschien af waarom Typepad beter is. Eerst wist ik dat niet precies. En omdat je er waarschijnlijk weinig aan hebt als ik antwoord: “Omdat ik het zeg” of “Blogger is gratis, en voor niets gaat de zon op” heb ik aan collega-ondernemer en IT-expert Sanne Roemen gevraagd wat de voordelen zijn van Typepad ten opzichte van Blogger. Sanne is juist gisteren gemigreerd van Blogger naar Typepad en kan dus haar eigen ervaringen aan je doorgeven. Ik voeg hieraan toe wat ik er zelf van weet.

Het belangrijkste: je kunt in Typepad “categorieën” maken. Ieder bericht dat je maakt, deel je in in een categorie (in Blogger kun je alleen op datum categoriseren). Dit maakt het bekijken van oude berichten voor je bezoekers veel makkelijker en duidelijker. Ook zegt de lijst met categorieën iets over waar je blog precies over gaat en kun je bezoekers prikkelen om verder te kijken. Met je categoriën kun je zo aan “personal branding” doen: je maakt duidelijk waar je voor staat, waar je interesses en passies liggen e.d.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit