3 manieren om je omzet te verdubbelen en je uren te halveren

Wil je veel meer omzet maken, maar tegelijk minder hard werken? Ik geef je 3 manieren.

1. Maak je aanbod zo simpel mogelijk

Ondernemen is voor adviseurs, trainers en coaches vaak veel te complex geworden. Drastisch versimpelen van je bedrijf is nodig. Kies ervoor om nog maar 1 programma te hebben. En omdat kwaliteit het langste duurt, en uiteindelijk alles gaat om resultaten van je klanten, kan dit het beste een programma zijn waarin je de hoogste waarde biedt aan klanten, zonder concessies te doen.

2. Creëer de meest simpele maar ook baanbrekende manier om klanten naar je toe te trekken

De meest simpele manier om de beste klanten naar je toe te trekken, is met een sterk idee, waarmee je klanten echt helpt.
Dit idee verspreid je. Een van de allerbeste manieren om dit te doen, is via video. Video heeft de meeste impact op mensen. Maak vervolgens een ad om je video te verspreiden. Een ad (op Facebook of ook steeds meer LinkedIn) zorgt ervoor dat je duizenden mensen kunt bereiken. Video en ads zijn de toekomst van internetmarketing

Als je een goed idee combineert met een ad, kun je iedere week leads krijgen van de allerbeste kwaliteit. Vervolgens verkoop je je dienst tegen de hoogste prijs die mogelijk is.

3. Lever je dienst in zo min mogelijk tijd

In je werk gaat het om het creëren van resultaten voor je klant. Vaak leveren we veel meer dan nodig is, waardoor we veel te veel uren maken.

Wat nodig is, is dat je alleen levert wat essentieel is voor de transformatie die je wil bereiken. Voor een transformatie is geen tijd nodig. Die kan in een splitsecond gebeuren.

Wil je meer leren hierover? Vraag dan een strategiegesprek aan. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.