3 manieren om je omzet te verdubbelen en je uren te halveren

Wil je veel meer omzet maken, maar tegelijk minder hard werken? Ik geef je 3 manieren.

1. Maak je aanbod zo simpel mogelijk

Ondernemen is voor adviseurs, trainers en coaches vaak veel te complex geworden. Drastisch versimpelen van je bedrijf is nodig. Kies ervoor om nog maar 1 programma te hebben. En omdat kwaliteit het langste duurt, en uiteindelijk alles gaat om resultaten van je klanten, kan dit het beste een programma zijn waarin je de hoogste waarde biedt aan klanten, zonder concessies te doen.

2. Creëer de meest simpele maar ook baanbrekende manier om klanten naar je toe te trekken

De meest simpele manier om de beste klanten naar je toe te trekken, is met een sterk idee, waarmee je klanten echt helpt.
Dit idee verspreid je. Een van de allerbeste manieren om dit te doen, is via video. Video heeft de meeste impact op mensen. Maak vervolgens een ad om je video te verspreiden. Een ad (op Facebook of ook steeds meer LinkedIn) zorgt ervoor dat je duizenden mensen kunt bereiken. Video en ads zijn de toekomst van internetmarketing

Als je een goed idee combineert met een ad, kun je iedere week leads krijgen van de allerbeste kwaliteit. Vervolgens verkoop je je dienst tegen de hoogste prijs die mogelijk is.

3. Lever je dienst in zo min mogelijk tijd

In je werk gaat het om het creëren van resultaten voor je klant. Vaak leveren we veel meer dan nodig is, waardoor we veel te veel uren maken.

Wat nodig is, is dat je alleen levert wat essentieel is voor de transformatie die je wil bereiken. Voor een transformatie is geen tijd nodig. Die kan in een splitsecond gebeuren.

Wil je meer leren hierover? Vraag dan een strategiegesprek aan. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblog beginnen: Typepad versus Blogger

Als ik mensen spreek die hun weblog willen beginnen, zeg ik telkens dat ze Typepad als programma (platform zoals dat heet) moeten nemen, en niet Blogger. Nu vraag je je misschien af waarom Typepad beter is. Eerst wist ik dat niet precies. En omdat je er waarschijnlijk weinig aan hebt als ik antwoord: “Omdat ik het zeg” of “Blogger is gratis, en voor niets gaat de zon op” heb ik aan collega-ondernemer en IT-expert Sanne Roemen gevraagd wat de voordelen zijn van Typepad ten opzichte van Blogger. Sanne is juist gisteren gemigreerd van Blogger naar Typepad en kan dus haar eigen ervaringen aan je doorgeven. Ik voeg hieraan toe wat ik er zelf van weet.

Het belangrijkste: je kunt in Typepad “categorieën” maken. Ieder bericht dat je maakt, deel je in in een categorie (in Blogger kun je alleen op datum categoriseren). Dit maakt het bekijken van oude berichten voor je bezoekers veel makkelijker en duidelijker. Ook zegt de lijst met categorieën iets over waar je blog precies over gaat en kun je bezoekers prikkelen om verder te kijken. Met je categoriën kun je zo aan “personal branding” doen: je maakt duidelijk waar je voor staat, waar je interesses en passies liggen e.d.

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Een particulier, wat is dat eigenlijk?

Vaak hoor ik klanten zeggen: “Laura, het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, om programma’s van duizenden euro’s aan klanten te verkopen. Maar mijn klanten zijn PARTICULIEREN. Die gaan dat NOOIT betalen”.

Dat hoor ik vaker. Het idee is dat je “bedrijven” hebt en “particulieren”. Bedrijven willen investeren en geven geld uit. “Particulieren” kunnen geen kosten aftrekken en geven weinig geld uit