Ik weet nog dat ik in 2009 voor het eerst naar een marketing-event ging. Het was het beroemde Shine-event van marketinggoeroe Ali Brown, in Las Vegas, in een zaal verstopt tussen de gokhallen in het reusachtige Venetian hotel.
Ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Het heeft mijn leven echt totaal veranderd.
Het ging niet zozeer om de inhoud van het event (die was wat magertjes) maar vooral om de mensen die ik er ontmoette.
DAT heeft de allergrootste indruk op me gemaakt. Het waren zulke enthousiaste, ondernemende mensen. Ik ontmoette een vrouw die zei: “I’ve got a million dollar business”. Een webdesigner vertelde over haar plan om 600.000 dollar te verdienen. Ik had in Nederland nog nooit dergelijke mensen ontmoet. Ik kon plotseling zien wat er voor mijn eigen bedrijf ook mogelijk was, al kon ik er toen nog nauwelijks in geloven.
De jaren daarna ging mijn inkomen enorm groeien en bleken zulke hoge bedragen inderdaad haalbaar te zijn… Zonder de inspiratie van het Shine-event was ik er eenvoudigweg niet opgekomen.
In de jaren daarna ben ik zeer regelmatig op marketing-events geweest en iedere keer betekenen ze heel veel voor me. Hier 4 redenen waarom ze belangrijk voor me zijn en waarom ik ook jou aanraad naar marketing events te gaan.
- Je neemt belangrijke nieuwe beslissingen
Je bent er even helemaal uit en dat is nodig om nieuwe beslissingen te nemen over je bedrijf. Events zijn een plek om je te realiseren waar je mee wil stoppen en waar je juist veel meer van wil. Achteraf kan ik zeggen dat ik bij ieder event waar ik was belangrijke beslissingen heb genomen die essentieel waren voor de groei van mijn bedrijf. - Je ontmoet mensen om je aan te meten
Als je in je eentje achter je computer zit, heb je te weinig input om uitgedaagd te worden. Er is niets uitdagender dan mensen te ontmoeten die hetzelfde doen als jij maar daar veel groter succes in halen! Je kunt je aan ze optrekken, van ze leren en ze overtreffen. - De ontmoetingen zijn goud waard
Het is enorm hartverwarmend om op events mensen te ontmoeten met wie je op gelijkwaardig niveau kunt sparren en ideeën kunt uitwisselen. Kom daar maar eens om in je gewone leven! - Events bieden de gelegenheid voor nieuwe relaties en leads
Events bieden de omgeving om nieuwe relaties en zelfs vriendschappen op te bouwen en natuurlijk ook leads voor je bedrijf. Hoewel de event-etiquette voorschrijft dat je niet ter plekke je aanbod doet aan anderen, kun je er allerlei contacten opdoen voor nieuwe opdrachten en spreekmogelijkheden. Er kunnen vriendschappen voor het leven ontstaan!
Ben je overtuigd dat marketing-events ook voor jou belangrijk zijn? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.