Waarom live-events zo belangrijk zijn voor je bedrijf…

Ik weet nog dat ik in 2009 voor het eerst naar een marketing-event ging. Het was het beroemde Shine-event van marketinggoeroe Ali Brown, in Las Vegas, in een zaal verstopt tussen de gokhallen in het reusachtige Venetian hotel.

Ik ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Het heeft mijn leven echt totaal veranderd.

Het ging niet zozeer om de inhoud van het event (die was wat magertjes) maar vooral om de mensen die ik er ontmoette.

DAT heeft de allergrootste indruk op me gemaakt. Het waren zulke enthousiaste, ondernemende mensen. Ik ontmoette een vrouw die zei: “I’ve got a million dollar business”. Een webdesigner vertelde over haar plan om 600.000 dollar te verdienen. Ik had in Nederland nog nooit dergelijke mensen ontmoet. Ik kon plotseling zien wat er voor mijn eigen bedrijf ook mogelijk was, al kon ik er toen nog nauwelijks in geloven.

De jaren daarna ging mijn inkomen enorm groeien en bleken zulke hoge bedragen inderdaad haalbaar te zijn… Zonder de inspiratie van het Shine-event was ik er eenvoudigweg niet opgekomen.

In de jaren daarna ben ik zeer regelmatig op marketing-events geweest en iedere keer betekenen ze heel veel voor me. Hier 4 redenen waarom ze belangrijk voor me zijn en waarom ik ook jou aanraad naar marketing events te gaan.

  1. Je neemt belangrijke nieuwe beslissingen
    Je bent er even helemaal uit en dat is nodig om nieuwe beslissingen te nemen over je bedrijf. Events zijn een plek om je te realiseren waar je mee wil stoppen en waar je juist veel meer van wil. Achteraf kan ik zeggen dat ik bij ieder event waar ik was belangrijke beslissingen heb genomen die essentieel waren voor de groei van mijn bedrijf.
  2. Je ontmoet mensen om je aan te meten
    Als je in je eentje achter je computer zit, heb je te weinig input om uitgedaagd te worden. Er is niets uitdagender dan mensen te ontmoeten die hetzelfde doen als jij maar daar veel groter succes in halen! Je kunt je aan ze optrekken, van ze leren en ze overtreffen.
  3. De ontmoetingen zijn goud waard
    Het is enorm hartverwarmend om op events mensen te ontmoeten met wie je op gelijkwaardig niveau kunt sparren en ideeën kunt uitwisselen. Kom daar maar eens om in je gewone leven!
  4. Events bieden de gelegenheid voor nieuwe relaties en leads
    Events bieden de omgeving om nieuwe relaties en zelfs vriendschappen op te bouwen en natuurlijk ook leads voor je bedrijf. Hoewel de event-etiquette voorschrijft dat je niet ter plekke je aanbod doet aan anderen, kun je er allerlei contacten opdoen voor nieuwe opdrachten en spreekmogelijkheden. Er kunnen vriendschappen voor het leven ontstaan!

Ben je overtuigd dat marketing-events ook voor jou belangrijk zijn? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Dit werkt niet meer voor mij…

Laatst gaf ik een event, de Reis naar Rijkdom, voor 170 mensen. Het was fantastisch en we hadden enorm veel plezier. Mensen kwamen naar me toe om te vertellen hoe blij ze waren met wat ze leerden.

Op het einde van de dag gebeurde er iets.

Een vrouw stond op. Ze had een uitgeprinte versie van de landingspagina van het event in haar hand en las eruit voor: “In deze tekst lees ik dat je het bij dit event ook over X  [een onderwerp dat ik beloofd had in mijn tekst] zou hebben. Dat onderdeel heb je nog niet gegeven. Kun je dat alsnog doen?”

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.