Als ik een nieuw boek wil kopen, kijk ik altijd even op de achterflap. Wat hebben recensenten over het boek geschreven? Als er staat “Een meesterwerk – Nrc Handelsblad”, is zo’n boek plots voor mij een stuk aantrekkelijker geworden.
Hetzelfde geldt voor jouw klanten. Wil je hogere prijzen vragen en klanten van hoog niveau naar je toe trekken? Dan is één van de belangrijkste voorwaarden om ijzersterke testimonials van eerdere klanten te verzamelen.
Testimonials werken omdat bij verkoop alles draait om vertrouwen. Mensen willen graag kopen, maar niet al te veel risico lopen. Testimonials helpen om het risico te verminderen.
Ze schrijven bijvoorbeeld: “Ik vond het een hele leuke workshop, heb veel interessante mensen ontmoet en denk er met plezier aan terug”.
Aardig natuurlijk om te horen, maar echt overtuigende kracht heeft zo’n testimonial niet. Wat je dus beter kunt doen is je klant interviewen, de testimonial zelf schrijven en vervolgens om toestemming vragen.
Goede testimonials zijn congruent met je marketingbelofte. Stel dat je een dieetcoach bent die belooft dat mensen gaan afvallen, dan zal iedere testimonial daarvan het bewijs moeten leveren.
Tip 4. Maak in je testimonial de resultaten van je dienst duidelijk, zo meetbaar mogelijk
Een goeie overtuigende testimonial geeft – liefst meetbaar – bewijs dat je inderdaad waarde levert voor je klanten en dat jouw dienst ze heeft geholpen bij hun probleem. Je geeft dus de situatie vóór en daarna weer.
Dat geeft verifiëerbaarheid en dus nog meer vertrouwen.
“Jan en ik runnen alweer 15 jaar ons communicatiebureau. Elk jaar moesten we eindeloos bellen naar potentiele klanten. Klanten die van hun plek waren, in bespreking zaten, een vrije dag hadden of nooit terug belden…… Dit waren wij zat; dit wilden wij niet meer. Het moest anders maar hoe? Dankzij Laura’s event weten wij nu goed wat we in huis hebben en hoe we daarmee met minder moeite klanten trekken. In de eerste 2 maanden van dit jaar hebben we al net zoveel verdiend als in heel 2012.”
Jan de Hoop / Coen Lievaart, www.dehooplievaart.nl
Wil je graag ook deze resultaten halen en meer tips en informatie krijgen hoe je meer klanten en meer inkomen krijgt? Je bent van harte welkom bij het Meer Verdienen Minder Werken-event. Tijdens dit 3-daagse event op 29 – 30 – 31 mei 2013 krijg je de kennis, vaardigheden en mindset om 100.000 euro extra te verdienen “met gratie en gemak”. Let op: de supersnelle beslissersprijs loopt vanaf zaterdag 13 april af, dus geef je deze week nog op.
Voor meer informatie en aanmelding klik hier