Zo doet Francine Derks aan acquisitie

Francine Derks is een succesvolle trainer en coach uit Limburg. Ze geeft vanuit haar bedrijf Axia intuitietrainingen en werkt aan belemmerende overtuigingen via The Work van Byron Katie. Ze heeft ongeveer twee jaar geleden bij mij het Get Clients Now!-programma gevolgd en sindsdien houden we elkaar op de hoogte van onze ontwikkelingen.

Laatst kreeg ik een mailtje van haar waarin ze schreef over “mijn manier om werk te genereren waar ik blij van word”. Ik was geintrigeerd. Francine doet geen acquisitie in de normale zin van het woord. Toch wordt ze de hele dag door klanten gebeld en komt ze om in het werk. Wat is haar geheim? En wat kun JIJ doen om dit ook te bereiken? Een paar weken later is Francine in Amsterdam om mee te doen aan mijn weblogcursus en we gaan erover in gesprek.

Francine zegt dat ze voor haar acquisitie doelbewust gebruik maakt van de principes van synchroniciteit. Synchroniciteit is het verschijnsel dat alles met elkaar verbonden is en invloed heeft op elkaar. Door helder te hebben wat je wilt bereiken en daarop je bewustzijn, energie en intenties te richten kun je in hoge mate bepalen wat er in je leven gebeurt.

Dit is een hele nieuwe manier van denken. Eerst dachten mensen – en zo ben ik ook nog opgevoed – dat je als het ware apart staat van de wereld, het leven of de maatschappij. Er is een scheiding tussen jou en de wereld, en geluk of pech bepalen wat er met je leven gebeurt. Door hard te werken en je best te doen kun je misschien wat geluk afdwingen, maar meer is er niet te doen.

Synchroniciteit gaat uit van een heel ander idee. Tussen jou en de wereld is geen scheiding; je bent zelf die wereld, je participeert erin en geeft er vorm aan. Alles wat er gebeurt, bepaal je zelf vanuit je eigen denken.

Francine: “Alles is verbonden met elkaar. Zelfs iedere gedachte die je hebt, heeft invloed. Als je iets wilt, zul je die gebeurtenissen aantrekken die daarbij passen. In een veelheid aan gebeurtenissen die op je pad komen, sorteer je uit wat je van pas komt en wat niet. Alles wat je meemaakt, draagt zo dus bij om je doel te realiseren”.

Hoe kun je dit gebruiken om meer klanten te krijgen? Wat zijn de voorwaarden waaronder dit zo kan werken en wat kun je er concreet aan doen?

Francine: “Een voorwaarde om succesvol je acquisitie te doen is om te kiezen voor je PASSIE. Alleen dan kan het werken. Of iets je passie is, weet je precies, daar hoef je niet moeilijk over te doen. Je voelt het eenvoudigweg. Je oogjes gaan glimmmen als je erover spreekt, iedereen kan het waarnemen. Je enthousiasme werkt aanstekelijk. Dat is voorwaarde nr. 1. Je moet dus niet iets kiezen vanuit egomotieven of omdat je buurman er ook succesvol mee is geworden.

Maar daarnaast is ook ACTIE nodig. Denken en willen is niet genoeg. Je moet ook dingen doen. Wat bijvoorbeeld al heel erg kan helpen is erover PRATEN. Laat je bij deze acties leiden door wat je leuk vindt om te doen. Ga alleen netwerken bij mensen die je leuk vindt en die bij je passen. Ga niet netwerken bij mensen die je vreselijk vindt.

En het derde dat nodig is, is VERTROUWEN. Je hebt er vertrouwen in dat er ook voor jou het best mogelijke te bereiken is. Daar twijfel je niet over. Je weet dat er genoeg is voor iedereen en dat ook bijvoorbeeld concurrentie niet bestaat.

Er kunnen momenten zijn dat dit ook bij mij helemaal niet lukt. Alles gaat dan heel moeizaam en er is geen klant die me belt. Dan weet ik dat het komt omdat ik uit balans ben. Mijn focus is even zoek en ik moet opnieuw bepalen wat ik wil. Ik neem er dus volledige verantwoordelijkheid voor. RUST en GEDULD zijn dan heel erg nodig.

En het laatste wat nodig is, is dat je werkt aan je belemmerende OVERTUIGINGEN. Misschien heb je wel onbewust de overtuiging “Ik heb geen recht om geld te verdienen”, of zo’n soort gedachte. Daar moet je dan eerst aan gaan werken. The Work van Byron Katie kan hier heel goed bij ondersteunen.

Als je inderdaad je focus helder hebt, deze vanuit passie kiest en geen belemmerende overtuigingen hebt, dan trek je aan als een magneet. Je krijgt het werk op je af dat je echt wilt” .

Maar wat kun je vandaag nog doen? Stel je hebt geen klanten of te weinig klanten en je wilt het aanpakken volgens de principes van synchroniciteit. Hoe begin je dan?

Francine: “Wat je vandaag nog kunt doen is ideeën over wat je wilt bereiken (let op: álles kan en mag) tot in detail visualiseren en dan simpelweg tegen iedereen die je tegenkomt, zeggen dat je graag een klant wilt. Als je nog je passie niet kent, zeg dan dat je graag je passie wilt ontdekken. Door dat te doen, creëer je het begin van een keten van gebeurtenissen waarmee jouw verlangen gerealiseerd kan worden”.

Voor meer informatie over synchroniciteit kijk op http://www.synchroniciteit.nl
Voor informatie over The Work van Byron Katie kun je kijken op http://www.thework.com

Francine en ik gaan trouwens binnenkort een training geven waarin we met deze principes en met belemmerende overtuigingen iets gaan doen. Deze heet “Overwin je worsteling met acquisitie”. Datum: 28 november. Binnenkort volgt meer informatie!

Je reactie op dit bericht is heel welkom! Klik hiervoor op “reacties”.

8 reacties op “Zo doet Francine Derks aan acquisitie”

  1. Huub Koch schreef:

    Zoals altijd weer inspirerend! Groeten van Huub

  2. Bert schreef:

    Hoi Laura,
    Leuk om jouw bericht en de visie van Francine Derks te lezen.
    Op mijn eigen weblog, http://www.mindovercancer.nl heb ik onlangs ook twee artikelen geplaatst waarin ik via ‘The law of attraction’ uitleg hoe je kunt bijdragen aan de genezing van kanker. Ik noem het niet zo maar in feite maakt deze wet ook gebruik van synchroniciteit.
    Met warme groet,
    Bert Perabo

  3. Petra Moes schreef:

    Ha Francina en Laura! Dank voor dit bericht. Ben op zoek naar klanten voor mijn nieuwe bedrijf, weet dat de ’traditionele’ wijze van aquireren niet voor mij werkt (uit de flow zeg maar) en ben blij met dit stuk. Zal er vandaag of morgen een posting aan wijden op mijn blog: http://www.heartrocking.typepad.com/schaduwlicht. TNX P

  4. natuur

    Sales en aquisitie, ik had het er hier al eerder over. De dag daarna had ik een afspraak met Rikkert Walbeek van Salesxeed. Verhelderend, verfrissend, professioneel, je huiswerk doen. Dat was, heel kort door de bocht, zijn verhaal. En het

  5. Marian van der Geest schreef:

    Hoi Francine en Laura,
    Over synchroniteit gesproken. Gisteren sprak ik met een vriendin/ collega over belemmerende overtuigingen, die mij hinderen in het enthousiast acquireren. Bij thuiskomst vond ze de nieuwsbrief met de aankondiging van de workshop “Overwin je worsteling met acquisitie” en stuurde die door. Dat is er weer één onder het motto “toeval bestaat niet”. Ik kom graag wat van jullie leren.
    vriendelijke groet, Marian

  6. Hoi Laura,
    Wat mooi om dit te lezen! Een jaar geleden heb ik bij jou de Get Clients Now-cursus gevolgd. Daar heb ik een heleboel vaardigheden en kennis opgedaan die ik nu in mijn gereedschapskist heb zitten. Maar welke actie ik wanneer inzet, bepaal ik intuïtief en met, inderdaad, behulp van synchroniciteit. Wat prachtig dat er meer mensen zijn die zo werken!
    Zonnige groet, Brigitte van Tuijl

  7. Ja, echt een verademing, deze berichten. Het werkt ook heel bevrijdend om in te zien dat je niet los van de wereld staat, eenzaam en alleen. Aan acquisitie doe ook ik een hoop: van bloggen tot nieuwsbrief, van linken tot kletsen. Af en toe een kaartje in Albert Heijn ophangen doet overigens ook wonderen…

  8. hoi Mirjam,
    goeie tip van dat kaartje ophangen… Het woord verspreiden over jezelf, telkens weer, op verschillende manieren: harstikke goed om te doen.
    veel succes ermee,
    Laura

Laat een antwoord achter aan schaduwlicht • petra moes Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.