Uitslag wedstrijd

Negen mensen hebben gereageerd op mijn vraag hoe de brochuretekst van bureau XYZ beter kan. Daarvoor hartelijk dank!

Reageerders blijken heel goed door te hebben waar hem de kneep zit in deze tekst. Samengevat komt het neer op wat Tjapko de Heus schreef: zo ongeveer alles wat in de tekst staat, roept de reactie op: “Who cares?” Ik zou zelf zeggen: “So what?” De tekst is, zoals Marielle van Sleen en Nelleke Grifioen terecht schrijven, “zendergericht” en niet “ontvangergericht”. Nergens wordt duidelijk wat het afnemen van de diensten van bureau XYZ kan opleveren en waarom je dat zou moeten doen. Eigenlijk een behoorlijke beginnersfout die je niet zou verwachten van deze “speler van formaat op het gebied van interactieve marketing”.

En wie wint de prijs? Oef, dat is moeilijk. Iedereen verdient hem natuurlijk. Ik kies twee winnaars: Jessica Slijkhuis vanwege haar heldere verwoording van de zwakte van de tekst en Frans Duijts voor de suggesties die hij geeft voor verbetering van de tekst.

Ze krijgen mijn boekje “Beet. Alles over klanten vinden en binden”.

Mocht je ook interesse hebben voor dit boekje: het is nog steeds te bestellen op de website van De Zaak: http://www.dezaak.nl/themapocket

2 reacties op “Uitslag wedstrijd”

  1. Huub Koch schreef:

    Hey Laura! Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele mooie dag gewenst en een goed nieuw levensjaar! Groeten van Huub

Laat een antwoord achter aan Huub Koch Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.