Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie (3)

In de serie “kleine dingen die er toe doen in acquisitie”: wees altijd persoonlijk in de manier waarop je communiceert met je klant.

Het belang van het persoonlijke heb ik een tijdje geleden zelf ervaren toen ik samen met een bedrijf een workshop organiseerde. Dat bedrijf stuurde een uitnodiging naar hun mailingslijst van 700 mensen en er kwamen 3 reacties. Zelf mailde ik mijn uitnodiging naar 75 mensen en er kwamen 20 aanmeldingen uit voort! Het verschil zat hem erin dat ik ieder mailtje persoonlijk had gemaakt.

Hetzelfde geldt voor mijn nieuwsbrief . Sinds ik hierin meer van mezelf laat zien, krijg ik veel meer reacties en aanmeldingen van mijn lezers.

Persoonlijke communicatie is effectief omdat mensen het gevoel krijgen dat ze je persoonlijk kunnen leren kennen, vertrouwen en leuk vinden. Ze raken benieuwd om méér van je te horen. Ze gaan je mailtjes ook echt openmaken en lezen.

Hier een aantal ideeën over wanneer en hoe je persoonlijk kunt communiceren:

– maak iedere email persoonlijk door te verwijzen naar het contact dat je met die persoon hebt

– vermeld altijd de voornaam van de persoon in je mailings (als je dit automatisch wilt doen, raad ik je het programma Autorespond aan).

– vertel iets over jezelf in je weblog, je nieuwsbrief en website. Spreek de lezer rechtsstreeks aan.

– plaats een foto van jezelf op je website! Dat kan echt een wereld van verschil maken.

En wat doe jij? Ik hoor graag je reactie. Klik hiervoor op “reacties”.

2 reacties op “Kleine dingen die er toe doen bij acquisitie (3)”

  1. Janny Schutte schreef:

    Beste Laura,
    Fantastisch, uw tips zijn van onschatbare waarde!
    met vriendelijke groet,
    Janny Schutte
    http://www.pronatura.nl
    http://www.waterfactory.nl

  2. Hoi Janny,
    dank je wel en leuk om te horen. Daar doe ik het voor.
    Laura Babeliowsky

Laat een antwoord achter aan Laura Babeliowsky Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.