Zo plan je 2012 voor betere resultaten

Begin januari is een fantastische tijd om je jaar te gaan plannen. Het lastige is, als je je planning maakt zoals je altijd deed, je ook de resultaten krijgt die je tot nog toe hebt gehaald. Om echt baanbrekende resultaten te bereiken, is een heel ander soort planning nodig. Wat is de manier om dit te doen? Ik geef je vier simpele stappen om dit voor elkaar te krijgen.

Stap 1. Stel een uitdagend inkomensdoel voor de komende 90 dagen vast

Dit is de belangrijkste stap, die waarschijnlijk het grootste verschil gaat maken. Als je je inkomensdoel vaststelt, ga dan niet uit van wat er in de pijplijn zit, van wat je vorig jaar verdiend hebt of wat er logischerwijs te verwachten valt.

Het allerbelangrijkste dat je kunt doen, is je inkomensdoel veel hoger te stellen dan je ooit gedaan hebt. Het hoeft niet realistisch te zijn en je hoeft niet op dit moment al voor je te zien hoe je het haalt. Stel een doel dat je ECHT graag zou realiseren (en hoger dan dat hoeft het ook niet te zijn).

Stap 2. Bedenk nu wat je precies gaat aanbieden aan klanten om je inkomensdoel te realiseren, en tegen welke prijs je dit gaat doen.

Om een veel hoger inkomen te realiseren dan je normaal deed, is waarschijnlijk een ander aanbod nodig dan eerst.

Een groot verschil kan maken:

– een high end (groeps)programma
– een 1-op-1 VIP-dag tegen een goede prijs
– een workshop of seminar

Bepaal wat dit concreet betekent. Van belang is iets te doen waar je zoveel mogelijk mee verdient in zo min mogelijk tijd. Hoe ga je je programma noemen en wat zal de inhoud ervan globaal zijn? (Je hoeft het niet helemaal af te hebben. Belangrijkste is dat je de naam hebt, de prijs en wat het resultaat is dat je klant ermee gaat bereiken).

Stap 3. Bepaal de acties waar je je klanten mee binnen gaat halen

Ook wat deze acties betreft, zul je waarschijnlijk andere dingen en MEER dingen gaan doen dan je eerst deed.

Te denken valt aan:
– een teleseminar of webinar geven
– spreken voor publiek
– bij het netwerken gratis strategiesessies aanbieden
– een gratis event organiseren waarbij je mensen uitnodigt voor je gratis strategiesessies
– mensen die je kent en van wie je hoort uitnodigen voor gratis strategiesessies

Stap 4. Bepaal per week en vervolgens per dag wat je gaat doen

Je maakt uitvoering van je plan haalbaar als je heel precies voor je ziet wat dit wekelijks en vervolgens dagelijks voor je gaat betekenen.

Wat hierbij nodig is, dat je je de kennis eigenmaakt hoe je het moet aanpakken. Om een teleseminar te geven, moet je weten wat je moet doen om mensen te overtuigen om “ja” te laten zeggen tegen je aanbod. Om effectief te netwerken, is nodig dat je precies weet hoe je follow up kunt doen bij geînteresseerden. Om klanten te krijgen via je presentaties, is van belang dat je een zeer aantrekkelijke gratis weggever hebt om mensen aan te bieden. Om een succesvol gratis event te geven, is nodig dat je precies weet hoe je mensen in je event krijgt en hoe je ze vervolgens geînteresseerd maakt voor je aanbod.

Om je inkomensdoel te bereiken, dat veel en veel hoger ligt dan je tot nu toe gerealiseerd hebt, is dus niet alleen planning nodig, maar ook kennis. En ook de mensen om je heen, die je hierbij steunen, omdat dit je uitdaagt en ondersteunt om uit je comfortzone te komen.

Als je dit allemaal doet, zul je echt baanbrekende resultaten gaan bereiken en krijgt je iets voor elkaar waarmee je echt boven jezelf kunt uitstijgen.

Heb je behoefte aan steun om je inkomensdoel drastisch te verhogen ? En ook om veel plezier hierbij te ervaren? In mijn nieuwe 12-maandenprogramma “Bouw een Bloeiend Bedrijf” ga je hiermee aan de slag om in 2012 minimaal 100.000 euro om te zetten. Let op: aantal plaatsen is beperkt en vanaf 7 januari gaat de prijs flink omhoog.
Voor meer informatie en aanmelden klik hier

Eén reactie op “Zo plan je 2012 voor betere resultaten”

  1. Beste Laura,
    Een paar weken geleden ben ik met je programma “in 7 stappen…” begonnen. Dit gaf me zoveel inspiratie, dat ik daarna meteen met “meervoudige inkomensbronnen” ben doorgegaan. Heel erg veel dank voor je enorm waardevolle tips en adviezen!
    Inmiddels heb ik in nog geen 3 weken een nieuwsbrief met 200 abonnees, en het aantal gaat nog steeds rap omhoog! Met die niche zit het dus denk ik wel goed 😉

Laat een antwoord achter aan Maaike van Steenis Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.