De 3 belangrijkste manieren om meer te verdienen en minder te werken

Kun je als dienstverlener een goedlopend bedrijf hebben met een hoge omzet en toch veel vrije tijd overhouden om te doen waar je zin in hebt?

Het lijkt niet gemakkelijk omdat er zoveel taken op je bordje liggen: acquisitie doen, netwerken en dan ook nog je werk uitvoeren voor de klant. Als je meer klanten krijgt, krijg je het alleen maar drukker en komt je vrije tijd in het gedrang.

Toch is het mogelijk. De drie belangrijkste manieren om “meer te verdienen en toch minder te werken” voor elkaar te krijgen, zijn:

  1. Je dienst anders gaan aanbieden aan je klanten. (Productizeren, hoger prijzen, stroomlijnen, zoveel mogelijk automatiseren)
  2. Alles delegeren wat je aan een ander kan overlaten
  3. Je ieder moment focussen op de taken en activiteiten waar je het meeste aan hebt en het meeste opleveren. Dus niet je tijd laten versnipperen door in te gaan op alles wat op je afkomt, maar kiezen voor de projecten die uiteindelijk het meest lucratief zullen zijn.

Wil jij dit ook in de praktijk brengen? Wil je hierover met ons in gesprek? Vraag dan een strategiegesprek aan. We helpen je graag hiermee. We geven je graag ideeën.

 

Eén reactie op “De 3 belangrijkste manieren om meer te verdienen en minder te werken”

  1. air jordan schreef:

    Uw artikel schrijft uiterst goed!

Laat een antwoord achter aan air jordan Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.