Boekje over acquisitie “Beet” is uit

De themapocket die ik geschreven heb voor ondernemersblad De Zaak is uit! Het boekje heet “Beet. Alles over klanten vinden en binden” en gaat over – je raadt het al – acquisitie van klanten. Ben heel trots natuurlijk!

Een paar ontdekkingen die ik heb gedaan toen ik dit boek schreef:

– een boek schrijven is net zoiets als een artikel schrijven, maar dan… nou ja… langer
– ik kan best een boek schrijven in één week en tegelijk 20 klanten hebben, maar alleen als er een deadline op staat zo strak en dreigend alsof iemand een pistool tegen mijn slaap houdt (bedankt Mariel, zonder jou was het niet gelukt)
– ik maak heel veel fouten als ik schrijf (wist ik niet, anders zou ik het niet doen natuurlijk. Ik schrijf bijvoorbeeld “teveel”, dit moet zijn “te veel”)
– ik schijn heel Amerikaans te schrijven (is ook weer nieuw voor me, maar heb wel idee hoe het komt)
– ik vond het zo leuk dat ik er zeker nog één ga schrijven

Hier wat onderwerpen uit het boekje:

– tips om slim te netwerken
– hoe je klanten krijgt via internet
– hoe je offertes maakt die grote kans maken geaccepteerd worden
– de beste manier om een verkoopgesprek te voeren
en nog veel meer…

En dit alles voor de verbijsterend lage prijs van 8,5 euro! Je kunt het boekje online bestellen bij De Zaak via http://www.dezaak.nl/themapocket

6 reacties op “Boekje over acquisitie “Beet” is uit”

  1. Silvia Prins schreef:

    Gefeliciteerd Laura!! Een titatenwerk. Ik weet hoeveel discipline, geconctreerde energie en tijd het vraagt om te schrijven. Bedankt dat je al je kennis en ervaring samengebracht hebt in een handig boekje. Ik bestel het meteen! Liefs, Silvia

  2. Jalada schreef:

    Ha die Laura,
    Ik heb je boekje meteen (bijna) helemaal gelezen. Omdat ik het druk heb, heb ik elke dag een paar hoofsdtukken gelezen, maar ik zou het liefst in één ruk dóórlezen! Ik ben nu aan de laatste hoofdstukken bezig, maar die lees ik zeker dit weekend nog (heb al even gebladerd!)
    Ik ben abonnee bij De Zaak en kreeg het boekje daarom ook nog eens gratis toegestuurd (Girotel is voor leden ook gratis!)
    Ik wil je een bijzonder groot compliment geven, want ik vind het een fantastisch boekje!! Heel goed opgebouwd, duidelijke en overzichtelijke structuur, helder en toegankelijk verwoord en de inhoud is echt goud waard! Ook de voorbeelden in die kaders zijn heel illustratief en beeldend.
    Petje af voor dit knappe staaltje werk in zo’n korte tijd! Heb je al meer lovende reacties gekregen?
    Ik zou willen zeggen, ga absoluut door met schrijven, maar dat was je al van plan gelukkig. Hoop je na je vakantie gauw weer te spreken!
    Lieve groet,
    Jalada

  3. Sanne Roemen schreef:

    Wow Laura, ik heb het boekje meteen besteld. Ben erg benieuwd, zeker na de lovende reacties hierboven… Waarschijnlijk wel een recensie waard op mijn eigen weblog denk je niet?

  4. Denise schreef:

    Gefeliciteerd. Ik heb hem vandaag besteld!

  5. Dames, zeer bedankt voor jullie reacties. En natuurlijk vind ik het leuk als je op je weblog over schrijft, Sanne.
    Laura

  6. Silvia Prins schreef:

    Laura, je staat op mijn weblog! Ik bewonder hoe jij van aquisitie iets ‘leuks’ maakt! Tot gauw, Silvia

Laat een antwoord achter aan Laura Babeliowsky Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gelezen artikelen

Weblogs: wat zijn het en wat kunnen ze voor je doen?

Ik houd van schrijven en vind het leuk om mijn ideeën te delen over mijn passie: effectieve marketing voor zelfstandige ondernemers in de dienstverlening. Om die reden liep ik al maanden rond met het idee een weblog te beginnen en nu is het er eindelijk van gekomen!

Wat ik echter merk, is dat als ik mensen erover spreek, velen nog niet weten wat een weblog (of kortweg blog) is en wat je er aan zou kunnen hebben. Daarom wilde ik in dit bericht ingaan op de vraag: wat is een weblog en in hoeverre kun je het gebruiken als marketingtool?

Het grote misverstand over een volle coachpraktijk

Sandra, een vrouw die ik laatst sprak, heeft een coachopleiding gevolgd en wil nu eindelijk haar grote droom gaan realiseren: een eigen coachpraktijk. Vanaf september wil ze echt gaan starten. Ze heeft een kamer in haar huis ingericht met prettige stoelen en een handig koffiezetapparaatje gekocht. Voorlopig werkt ze 1 dag per week, maar haar droom is om op den duur een volle praktijk te hebben zodat ze goed kan verdienen.

“Reken maar uit”, zegt ze. “Als ik met iedere klant drie sessies doe per maand, en ik vraag daarvoor 750 euro, dan hoef ik maar 10 klanten te hebben of ik verdien al 7500 euro per maand. Dat is veel meer dan in de parttime job die ik eerst had. Als ik er 20 heb, verdien ik 15.000 per maand, een inkomen dat echt mijn stoutste verwachtingen zou overtreffen”.

Hoe je om kunt gaan met kritiek

Altijd als ik mijn ezine schrijf, presentaties geef, artikelen schrijf op mijn weblog, krijg ik reacties van anderen. In de meeste gevallen zijn die positief. Ik krijg mailtjes van mensen die me schrijven hoe ik hen geïnspireerd heb, die de  tips en adviezen daadwerkelijk toepassen in de praktijk en daar veel aan hebben. Daar ben ik altijd blij mee en ik heb er een apart mapje van gemaakt in mijn emailinbox.

Maar het is niet allemaal zo warm. Als je veel schrijft, spreekt, en stelling neemt, krijg je ook kritiek, soms bijtend als zuur in je gezicht.